۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۴۳۹۸۱۱
مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

تدوین طرح قرارگاه نماز جمعه/ نماز جمعه قرارگاه ایمان و بصیرت است

حجت الاسلام تقی زاده با تأکید بر عملیاتی کردن فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد نماز عبادی سیاسی جمعه از تدوین طرح قرارگاه نماز جمعه از سوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور خبر داد و گفت: نماز جمعه در حقیقت قرارگاه ایمان، بصیرت، تقوا و فرهنگ است.
حجت الاسلام حسین تقی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام حسین تقی زاده، مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه آذربایجان شرقی در همایش ائمه جمعه استان، اظهار داشت: آیین عبادی سیاسی نماز جمعه، سنگر امت اسلامی در مقابله با فتنه‌های دشمنان محسوب می‌شود، از این‌ رو نباید این سنگر را خالی گذاشت.

 

وی با تأکید بر این‌که آیین عبادی سیاسی نماز جمعه سنگر امت اسلامی در مقابله با فتنه‌های دشمنان محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش بی‌وقفه دشمنان نظام اسلامی باید اعلام کنیم که برگزاری این آئین پرشور و عظیم است و امروز افتخار می‌کنیم که به برکت انقلاب اسلامی در دورترین نقاط کشور نیز نماز جمعه برپاست.

 

حجت‌الاسلام تقی زاده بابیان این‌که آیین عبادی سیاسی نماز جمعه، نماد وحدت امت اسلامی بوده و برگزاری باشکوه آن سبب شادی دوستداران اسلام و انقلاب و یأس دشمنان می‌شود، خاطرنشان کرد: اقامه پرشور نماز جمعه، بنیان نهادن سنگر مستحکم اسلام بوده و ذکر نام خدا در این آیین موجب قوت قلب برای مسلمانان و هراس دشمنان انقلاب می‌شود.

 

وی با تأکید بر عملیاتی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد نماز عبادی سیاسی جمعه از تدوین طرح قرارگاه نماز جمعه از سوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور خبر داد و افزود: نماز جمعه در حقیقت قرارگاه ایمان، بصیرت، تقوا و فرهنگ است و ائمه جمعه فرماندهان این قرارگاه هستند.

 

مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه آذربایجان شرقی با اشاره به جایگاه ائمه جمعه به‌ عنوان فرماندهان قرارگاه نماز جمعه، خاطرنشان کرد: ائمه جمعه پیش‌قراولان سنگرهای دینی و سیاسی جامعه هستند و آیین نماز جمعه در راستای آگاهی بخشیدن به مردم درباره مسائل اجتماعی، سیاسی و دینی برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به سیاست‌های قرارگاه نماز جمعه، خاطرنشان کرد: گفتمان اصیل انقلاب اسلامی در برابر ضدانقلاب، عمل به فرمایشات رهبری و پیشگیری از گفتمان‌های انحرافی، رواج فرهنگ عمل جهادی سیاست‌های اصلی قرارگاه نماز جمعه خواهد بود و با تلاش‌های ائمه جمعه استان باید پیگر و انجام گیرد.

 

حجت‌الاسلام تقی زاده آسیب‌شناسی مسائل منطقه، مصون‌سازی و تقویت ایمان و تقوا در جامعه و پاسخ‌گویی به شبهات دشمن و دست‌نشانده‌های آنان را اصلی‌ترین اهداف شکل‌گیری این قرارگاه برشمرد و تصریح کرد: قرارگاه نماز جمعه باید باقدرت در این مسائل فعال عمل کند و به‌عنوان یک قرارگاه فرهنگی در برابر تهاجم دشمن باشد.

 

وی رصد عملیات نرم دشمن، ایجاد رابطه با نیروها، گروه‌ها و نهادهای فرهنگی منطقه و هماهنگی و هم‌افزایی و بازطراحی گروه‌های فرهنگی و تبیین جایگاه آن‌ها در راستای اهداف نقشه جامع فرهنگی کشور، را از راهکارهای در نظر گرفته برای اجرا برنامه‌های قرارگاه نماز جمعه عنوان کرد.

 

گفتنی است، در انتهای این همایش بیانه ای درباره اقدام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشنامه ای برای محدودیت نیروی انتظامی درباره کنسرت ها تدوین و قرائت شد./854/202/ب2

ارسال نظرات