۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۴۳۹۸۰۲
اسقف اعظم مارسی:

اسلام و تروریسم دو مقوله مجزا هستند

اسقف اعظم شهر مارسی فرانسه با اشاره به حمله تروریستی شهر «نیس»، از مردم خواست میان مسلمانان و تروریست ها تفاوت قائل شوند.
«ژرژ پونتیه» اسقف اعظم شهر مارسی فرانسه

به گزارش خبرگزاری رسا،ژرژ پونتیه اسقف اعظم شهر مارسی فرانسه در مصاحبه با نشریه «پرووآنس» (Provence )، با تاکید بر تفاوت میان مسلمانان و تروریست ها، گفت: هر روز بیش از پیش برای همه روشن می شود افراد نادانی که بذر مرگ می پراکنند، نمی توانند خود را به اسلام منتسب کنند، مسلمانان خود از این حمله آسیب دیده و ناراحتند.

 

به نقل از ایرنا، وی افزود: «انور کبیبش» رییس شورای مسلمانان فرانسه، یکی از نخستین افرادی بود که همان شب حمله واکنش نشان داد.

 

اسقف اعظم مارسی گفت: او (کبیبش) می دانست که در فضای کنونی، بسیاری می خواهند ما به نام مذاهب در مقابل هم بایستیم و باید مانع آن شویم.

 

وی همچنین اعلام کرد نباید تسلیم هراس شویم زیرا این احساس مانع از «تامل و تفکر» می شود.

 

برخی رسانه های فرانسوی، «فاطمه شریحی» زن مسلمان و محجبه ساکن نیس را نخستین قربانی حمله تروریستی این شهر معرفی می کنند.

 

شورای مسلمانان فرانسه (CFCM)، مسجد جامع پاریس و اتحادیه مساجد فرانسه (UMF)، ساعاتی پس از حمله نیس، این اقدام تروریستی را محکوم کردند.

 

شورای مسلمانان فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد: فرانسه بار دیگر هدف حمله ای جدی قرار گرفت. این حمله نفرت انگیز کشور ما را در روز جشن ملی و گرامیداشت آزادی، برابری و برادری (شعار و ارزش های فرانسه)، هدف قرار داد.

 

در بیانیه مسجد جامع پاریس که به امضای «دلیل بوبکور» خطیب این مسجد رسید نیز «حمله شنیع و جنایتکارانه» در نیس محکوم شده است.

 

این بیانیه همچنین، وحدت همه شهروندان را «در مصیبتی که سراسر کشور را عزادار کرد»، خواستار شد.

 

«محمد موسوی» رییس اتحادیه مساجد فرانسه وابسته به مراکش نیز در بیانیه ای حمله مرگبار نیس با «شیوه عملیاتی داعش» را محکوم کرد.

 


در این بیانیه بر لزوم توجه به «آموزش و پیش گیری» در مورد جوانانی که به ابزاری در دست تررویسم تبدیل می شوند، برای مبارزه بهتر با تروریسم تاکید شد.

 

در ساعات پایانی مراسم جشن روز ملی فرانسه (14 ژوئیه/ 24 تیر) در شهر نیس، یک کامیون به رانندگی یک فرانسوی تونسی تبار 31 ساله، به جمعیتی که در حال ترک مراسم بودند، هجوم برد و در مسیری دو کیلومتری در خیابان « پروموناد دزآنگله» افرادی را زیر گرفت و بسیاری را به رگبار بست.


در این حمله 84 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 300 نفر نیز مجروح شدند. 10 تن از قربانیان کودک و نوجوان هستند.


گروه تروریستی «داعش» مسوولیت حمله مرگبار نیس را برعهده گرفت./982/ب102/د

ارسال نظرات