۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۴۳۹۷۸۹

نگاهی به اخبار اسلامی شماره جدید رویدادنامه هند

شماره ۱۰۴ رویدادنامه و تحلیل فرهنگی هند که خانه فرهنگ ایران در بمبئی آن را منتشر کرده، شامل اخبار دینی، اجتماعی و فرهنگی هند است.
مسلمانان هند

به گزارش خبرگزاری رسا، شماره ۱۰۴ رویدادنامه و تحلیل فرهنگی هند که خانه فرهنگ ایران در بمبئی آن را منتشر کرده، شامل اخبار دینی، اجتماعی و فرهنگی هند است.


در این شماره دو مقاله و اخبار روزهای گذشته جامعه هند آمده است.


مهدی زارع بی‌عیب، مسوول خانه فرهنگ ایران در بمبئی، مدیر مسوولی و سردبیری رویدادنامه فرهنگی هند را برعهده دارد و ذاکره سعدان و محمد‌علی ابوطالبی، مترجمین و محمدباقر بلاغی و محمد‌علی ابوطالبی، حروف‌نگار و صفحه‌بند این شماره از نشریه هستند.


عناوین و مطالب اسلامی دینی شماره‌ جدید رویدادنامه بدین قرار است:


ـ گزارشی از برگزاری نماز عید فطر شیعیان ایالت اوتارپرادش


ـ «تحقیقات در مورد سخنرانی‌های ذاکر نایک»، نایک، عالم تندرو هندی و مدافع طالبان و جریان‌های افراطی است و تروریست‌ها با الهام از سخنرانی‌های وی به حملات تروریستی و قتل عام مردم دست می‌زنند.


ـ «نیروهای تروریستی داعش سگ‌های جهنم هستند»؛ اشاره به مصاحبه اسدالدین اویسی، رییس حزب آل ایندیای مجلس اتحاد مسلمین هند پس از حملات تروریستی به مدینه منوره.


ـ «احتمال پیوستن ۱۵ جوان از ایالت کرلا به گروه داعش»


ـ «۱۱ کشته و ۲۰۰ زخمی در کشمیر»؛ اشاره به درگیری بین مردم و نیروهای مسلح هند یک روز پس از کشته شدن «برهان مظفر وانی»؛ رهبر گروه مجاهدین در کشمیر.
ـ «کاهش سهمیه حج تمتع هند»


 در خبر اخیر آمده است: رییس کمیته حج هند از کاهش ۳۵ هزار نفری سهمیه حج تمتع این کشور به خاطر بازسازی و تعمیرات در مسجدالحرام خبر داد.


سلطان احمد، رییس کمیته حج هند در جلسه‌ای اعلام کرد که عربستان سعودی به خاطر تعمیرات و بازسازی در بیت‌الله حرام سهمیه حج هند را کاهش داده است.

 

وی افزود: سال پیش حدود ۱۳۵ هزار و ۲۰ نفر از هند به حج تمتع اعزام شد و این رقم در سال جاری به ۱۰۰ هزار و ۲۰ نفر کاهش پیدا کرده است.


سلطان افزود: ما از عربستان خواسته بودیم که سهمیه حج هند را تا ۴۰۰ هزار نفر افزایش دهد که عربستان به دلیل توسعه و تعمیرات مکه نه تنها سهمیه را افزایش نداده؛ بلکه تا ۳۵ هزار نفر نیز کاهش داده است.


وی تصریح کرد: سه شرکت هواپیمایی سعودی ایرلاین، ایرایندیا و هواپیمای «اسپایس جت» قرار است زائران هندی را به سرزمین وحی انتقال دهند.


حدود دویست میلیون مسلمان در هند زندگی می‌کنند و این کشور به عنوان دومین کشور مسلمان در جهان به‌شمار می‌آید./982/ب102/د

ارسال نظرات