۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۴۳۸۸۹۹
دبیرکل جنبش صابرین فلسطین:

سیاست نباید مانع از انجام فریضه حج شود

دبیرکل جنبش صابرین فلسطین با انتقاد از اقدام آل‎سعود در ممانعت حاجیان ایرانی از موسم حج خاطرنشان کرد که سیاست نباید مانع از انجام فریضه الهی حج شود.
هشام سالم، دبیرکل جنبش صابرین فلسطین

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری رسا، هشام سالم، دبیرکل جنبش صابرین فلسطین، در گفت‎وگو با شبکه تلویزیونی العالم، ادای فریضه حج را حق هر مسلمانی در جهان دانست و گفت: هیچ حکومتی اجازه ندارد که برای انجام موسم حج در مسیر حاجیان سنگ اندازی و آنان از این فریضه الهی محروم کند.

 

وی افزود: اگر عربستان در مسائل سیاسی و دیپلماتیک با دولتی اختلاف دارد نباید این مشکلات را به مردم آن کشور سرایت دهد.

 

دبیرکل جنبش صابری فلسطین خواستار وحدت مسلمانان برای حل مشکلات امت اسلامی شد و تصریح کرد: عربستان باید در راستای وحدت مسلمانان در همه جهان قدم بر دارد نه اینکه در این مسیر مانع تراشی کند و بر طبل تفرقه و نفاق بکوبد.

 

آل‎سعود مسلمان نیست

 

ابراهیم العاملی، از اندیشمندان مسلمان در بلژیک نیز با اشاره به ممانعت عربستان از ورود حاجیان ایرانی برای انجام فریضه حج خاطرنشان کرد: عربستان به هیچ وجه تمایل ندارد که حجاج ایرانی در موسم حج شرکت کنند.

 

وی افزود: ما مسلمانان، کشور و دولتی به نام سعودی نمی‎شناسیم زیرا اسم واقعی این کشور حجاز است.

 

این اندیشمند مسلمان در بلژیک اظهار داشت: آل‎سعود مسلمان نیست زیرا اگر مسلمان بود از ورود حاجیان به کشورش ممانعت نمی‎کرد.

 

وی آل‎سعود را رژیمی افراطی دانست ادامه داد: ایران به چه دلیل برای حضور حاجیانش در حج باید به آل‎سعود ضمانت دهد؟ آیا سعودیه برای دعای کمیل از ایران ضمانت می‎خواهد؟ آل‎سعود نباید از هیچ کشوری ضمانت بگیرد بلکه خود او باید به همه مسلمانان ضمانت دهد.

 

العاملی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: اسلام منحصر در آل‎سعود و یا هیچ طائفه خاصی نیست زیرا اسلام به همه جهانیان تعلق دارد.

 

وی از سیاست‎های دوگانه عربستان در قبال رویدادهای منطقه به شدت انتقاد کرد و بیان داشت: آل‎سعود در حالی ادعای اسلام و رهبری کشورهای اسلامی را دارد که دستش به خون انسان‎های بی‎گناه و مسلمانان بسیاری در کشورهای لبنان، یمن، عراق و بحرین آلوده است./994/ب933/د

ارسال نظرات