۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۴۳۸۸۲۰
استاد حوزه و دانشگاه:

معیشت مردم اصلاح نشد، سانتریفیوژها را هم از دست دادیم

استاد حوزه و دانشگاه گفت: در چند سال اخیر دولتمردان معیشت مردم را بهانه‌ای برای مذاکرات قرار دادند اما ثمره این اقدام آن بود که نه تنها معیشت اصلاح نشد بلکه سانتریفیوژها و دستاوردهای هسته‌ای را نیز از دست دادیم.
مذاکرات هسته‌‌اي

حجت الاسلام محمدرضا صالحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با مروری کوتاه بر تاریخچه مذاکرات هسته‌ای ایران، عنوان کرد: مرور این تاریخچه نشان می‌دهد دولت‌هایی که خود را سردمدار مدیریت جهانی می‌دانند، تنها در صورتی که منافعشان حفظ شود و ما نیز همانند بردگانی در خدمت آن‌ها باشیم، با استقرار صنایع پیشرفته‌ای همانند انرژی هسته‌ای در کشور ما موافقت می‌کنند.

 

وی تأکید کرد: بررسی تاریخ دو قرن گذشته منطقه خاورمیانه نشان می‌دهد برآوردی که برخی از دولتمردان ما از رابطه با آمریکا و غرب در سر دارند صحیح نیست؛ بعضی افراد در کشور فکر می‌کنند لبخند زدن به آمریکا مشکلات را حل می‌کند در صورتی که صدام حسین بیش از سایرین خود و کشورش را در اختیاز منافع آمریکا در منطقه قرار داد اما سرانجام او نابودی و سرانجام مردم کشورش آوارگی بود.

 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: آمریکا به دنبال دولتمردانی است که همانند عروسک خیمه شب بازی در دستان او باشند، آن‌ها اینگونه دولتمردان را برای مدتی در خدمت منافع خود به کار می‌گیرند و پس از مدتی یا به آن‌ها فرمان جنگ با همسایگانشان را می‌دهند یا اینکه با کودتاهای مختلف آن‌ها را سرنگون و مردم کشورهایشان را آواره و بی خانمان می‌کنند.

 

حجت الاسلام صالحی گفت: پس از انقلاب اسلامی ایران، صدام حسین به خیال خوش خدمتی همچون غلام حلقه به گوشی در خدمت آمریکا و غرب درآمد اما ثمره‌ این خوش خدمتی جنگ هشت ساله با ایران و حمله به کشور کویت بود؛ این جنگ‌ها جز کشتار جمع کثیری از مسلمانان منطقه و فقر مردم عراق چیزی در پی نداشت اما در مقابل کارخانجات اسلحه سازی آمریکا به سودهای کلانی دست یافتند، در آخر هم وقتی تاریخ مصرف صدام حسین برای اربابانش تمام شد، او را سرنگون کردند.

 

وی گفت: اقتصاد آمریکایی بر مبنای جنگ استوار شده، اگر کارخانجات اسلحه سازی این کشور بتوانند به سود دهی برسند مردم و دولت این کشور نیز در رفاه هستند بنابراین لازم است که همواره در مناطق مختلف جهان جنگ و درگیری باشد، این مسأله سبب می‌شود در حین جنگ تسلیحات زیادی مصرف شود و در دوران پس از جنگ نیز با خرید و انبارسازی مهمات، به طور مستقیم و غیر مستقیم، سود کارخانجات آمریکا تضمین شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: دولت‌های عربستان و قطر نیز در زمان حاضر دقیقاٌ همان راهی را انتخاب کرده‌اند که روزی صدام حسین در کشور عراق انتخاب کرد و مطمئناٌ سرانجامی بهتر از او نخواهند داشت.

 

حجت الاسلام صالحی در ادامه دست یابی جمهوری اسلامی ایران به توان نظامی و اقتدار موشکی را سبب بر هم خوردن معادلات منطقه‌ای دولتمردان آمریکایی دانست و افزود: مردم ایران در مدت هشت سال جنگ تحمیلی با توام توان از کشور، اسلام و انقلاب نوپای خود دفاع کردند، در دوران پس از جنگ نیز با دیدگاه استقلال گرایانه فرمانده معظم کل قوا، ما در مسأله‌ نظامی و توان موشکی به خودکفایی و استقلال رسیدیدم به گونه‌ای که امروز به قدرتمندترین توان نظامی منطقه تبدیل شده‌ایم، اما همه این دستاوردها نه تنها با پشتوانه آمریکا نبوده، بلکه همراه با شعار مرگ بر آمریکا انجام شده است.

 

وی تأکید کرد: اقتدار موشکی جمهوری اسلامی ایران تضمین کننده صلاح، امنیت و آرامش مردم و پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور در آینده خواهد بود و از نظر باید حفظ و تقویت شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود، اذعان کرد: اما علی رغم تمام این تجربیات باز هم برخی افراد باید خودشان تجربه تلخ نزدیکی با آمریکا و غرب را دوباره کسب کنند، در چند سال اخیر دولتمردان معیشت مردم را بهانه‌ای برای مذاکرات قرار دادند اما ثمره این اقدام آن بود که نه تنها معیشت اصلاح نشد، سانتریفیوژها و دستاوردهای هسته‌ای را نیز از دست دادیم.

 

حجت الاسلام صالحی ادامه داد: ما به امید اصلاحات اقتصادی با آمریکا دست دوستی دادیم، برخی گفتند که سایه جنگ را از سر کشور کوتاه کردند اما این افراد تجربه استقامت مردم در طول دوران دفاع مقدس را فراموش کردند، آمریکا در هیچ شرایطی جرأت حمله به ایران را ندارد، این مسأله برای همه ثابت شده است.

 

وی گفت: اگر همه با این باور برسند که آمریکا و غرب دوست ما نیستند و اگر همه یقین کنند که سود ما در خودکفایی و اجرای اصول اقتصاد مقاومتی است، در کوتاه مدت در تمامی عرصه‌ها خودکفا و بی نیاز از غیر می‌شویم./302/868/ب1

ارسال نظرات