۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۴۳۸۵۵۸

بيانيه مشترک رهبران دینی ترکیه در واکنش به حملات تروریستی در جهان

رهبران مسلمانان، مسیحیان و یهودیان ترکیه با امضا و انتشار بیانیه‌ مشترکی حوادث تروریستی و خشونت بار در جهان را محکوم کردند.
گورمز

به گزارش خبرگزاری رسا، رهبران مسلمانان، مسیحیان و یهودیان ترکیه با انتشار بیانیه‌ مشترکی تاسف عمیق خود را نسبت به حملات تروریستی در کشورهای مختلف جهان و قتل شهروندان و ایجاد ناآرامی هاى ناشى از آن ابراز داشتند.

 

به نقل از آناتولی، اين بیانیه به امضای محمد گورمز رییس سازمان امور دینی ترکیه، بارتولومی اول پاتریک روم استانبول، اسحاق هالو خاخام اعظم جامعه یهودیان ترکیه، آرام آتشیان اسقف اعظم و رهبر مذهبی اقلیت ارامنه ترکیه، یوسف چتین رهبر روحانی کلیسای سریانی استانبول، آنکارا و ازمیر و یوسف ساغ، قائم مقام پاتریک کلیسای کاتولیک سریانی ترکیه رسید.

 

شخصيت های مذکور اقدامات تروریستى و اعمال خشونت به هر بهانه اى که باشد، را مردود و قتل بی دلیل یک انسان را همانند کشتن تمام مردم روی زمین قلمداد كرده اند.

 

آن ها همچنين با تاکید بر اینکه محبت و دوستی به انسان، جانداران و طبیعت، جزء لا یتجزای محبت به آفريدگار و وجه مشترک تمام ادیان الهی است، تصریح کرده‌اند: ما رهبران دینی تركيه براى حاکمیت عدالت و دوستی در سراسر جهان به ویژه كشورمان تلاش خواهیم کرد و از صميم قلب و با دعای خود خواهان نابودی و استئصال پدیده تروریسم هستیم./982/ب102/د

ارسال نظرات