۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۴۳۷۹۸۵

ماهنامه پیام انقلاب در گام نود و ششم

نود و ششمین شماره ماهنامه پیام انقلاب به صاحب‌امتیازی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران منتشر شد.
ماهنامه پیام انقلاب در گام نود و ششم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نود و ششمین شماره ماهنامه اجتماعی سیاسی فرهنگی پیام انقلاب ویژه فرودین و اردیبهشت 95 به صاحب‌امتیازی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران و مدیر مسؤولی رمضان شریف منتشر شد.
 

این ماهنامه از چهار بخش «راهبردی»، «بین الملل»، «سیاسی» و «فرهنگی و اجتماعی» تشکیل شده است.

 

در بخش «راهبردی» مطالبی همچون: «منشور هدایت، یک جرعه نور»، «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، «پاسداری غیرمحافظه‌کارانه از انقلاب اسلامی»، «تهاجم در پوشش دفاع»، «فعالیت‌های سپاه منجربه ناکامی دشمنان نظام شده است»، «سپاه،‌پاسدار انقلاب»، «اقدام و عمل کار ویژه نوین سپاه»، «سپاه و ارتش دو بازوی توانمند در کانون مبارزه با تروریسم» و «عملیات سه گانه سپاه در رزمایش جنوب شرق کشور» را مطالعه می‌کنیم.

 

«سپاه و ارتش دو بازوی توانمند در کانون مبارزه با تروریسم» عنوان مقاله‌ای به قلم اکبر کامرانی است، در قسمتی از این متن می‌خوانیم:

 

آمریکایی‌ها به مدت دو دهه سازمان تروریستی مجاهدین خلق(منافقین) را زیر چتر حمایت مالی، سیاسی و تبلیغی خود قرار دادند و از جنایت‌­های تروریستی آنان ضد ملت ایران حمایت کردند. کمک­‌های مالی هنگفت رژیم آل سعود به صدام در زمان جنگ تحمیلی علیه ایران، نمونه دیگری از اقدامات تروریستی علیه کشورمان است.

 

امروز نیز این ‌گروه‌های تروریستی با شعار آزادی و حقوق بشر، همچنان اقدامات تروریستی خود را علیه مسلمانان در کشورهای سوریه و یمن ادامه دهند و هر روز، روابط پنهان و آشکار آنان یا همدیگر بر همگان روشن و مشخص‌تر می‌شود.

 

گفتنی است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مدت زیادی است که به درخواست­‌های نظام­‌های سیاسی کشورهایی مانند سوریه و عراق در صحنه مبارزه با تروریسم و دفاع از حریم اهل بیت(ع) حضور مستشاری یافته است. به دنبال آن ارتش سرافزار جمهوری اسلامی ایران نیز هم‌دوش برادران سپاهی، در صحنه مبارزه با تروریسم در کشور سوریه حضور یافته و شهدای گران‌قدری را در این راه تقدیم کرده است.

 

از همان ابتدای وقوع انقلاب اسلامی، گروه­‌های تروریستی، از قبیل مجاهدین خلق(منافقین) و چریک­‌های فدایی خلق وابسته به نظام فکری استکبار، هر نهاد منسجمی را که احتمال می‌دادند جلوی فعالیت­‌های تروریستی آنها را بگیرد، مانع از فعالیت‌های خود می‌دانستند؛ از این رو از همان ابتدا دم از انحلال ارتش زدند که این نقشه آنان با تدبیر حیکمانه امام خمینی رحمة الله علیه نقش بر آب شد و 29 فروردین امام راحل با فرمان شجاعانه خود؛ ارتشی را که رو به انحلال بود، دوباره احیا کردند.

 

لذا در غائله ترکمن صحرا در اسفند 57 که با تحریک گروه‌­های چپ و چریک­‌های فدایی خلق شروع شده بود، ارتش با کمک نیر‌وهای مردمی و نیروهای سپاه شتافت و این فتنه داخلی با هدف تجزیه‌طلبی به شکست منتهی شد.

 

همچنین، مبارزه با ضد انقلاب در کردستان، یکی دیگر از اقدامات موفق در ارتش در سال 58 در برابر نظام تروریستی استکبار جهانی به شمار می‌آید. در این زمان، منافقین و برخی از گروه‌­های چپ با فعالیت در کردستان؛ درصدد آماده‌سازی دخالت نظامی عراق در ایران بودند و ارتش به فرمان امام، وارد صحنه شد و در کنار سپاه پاسدران، نقش به سزایی در آرام کردن این منطقه و شکست ضد انقلاب ایفا کرد.

 

افزون بر این، نقش مؤثر ارتش با تعامل و همکاری سپاه و نیروهای مردمی بسیج در دوران دفاع مقدس در تثبیت و بیرون راندان دشمن از سرزمین اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

 

به هر حال، ارتش و سپاه مفتخرند که تا کنون در سایه نظام ولایی در برابر تهدیدات دشمن ایستادگی کرده­‌اند و اگر نیروهای مسلح هر کشور دیگری؛ با این حجم از تهدیدات روبه‌رو می‌شد، شاید تاب مقاومت و مبارزه را از دست می‌داد؛ اما ملت ایران شاهدند که سپاه و ارتش مردانه و شجاعانه برای اعتلا و سرافرازی ایران اسلامی جنگدید و جان خود را کف دست گرفتند تا ثابت کنند که برای ملت ایران بازوانی فعال، توانمند و صمیمی‌اند.

 

امروز هم مسأله برای ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی، همان است؛ ما قصد تجاوز به هیچ کشوری و هیچ ملتی را نداریم؛ اما در همسایگی مرزهای شرقی و غربی ایران، کشورها و نظام­‌های بی‌ثباتی حضور دارند که با تهدیدات و جنگ­‌های نیابتی، همچنان انقلاب ایران را تهدید می‌کنند.

 

«جمهوری خواه‌ترین دموکرات»، «آب اروپا با جهنم نفت عربستان گرم می‌شود»، «عربستان عامل پشت پرده ناآرامی‌‌‌‌‌‌های عراق»، «خصومت‌های بی‌ثمر سعودی‌ها علیه حزب‌الله»، «واکاوی راهبردهای چهارگانه آمریکا در غرب آسیا»، «تغییر رویه با ترک سیاست‌های سنتی»، «دور تازه کارشکنی‌های آل سعود در بحران یمن»، «فرش قرمز آمریکا برای ائتلافی با بازیگری عربستان»، «دیپلماسی تطمیع»، عناوین مطالبی است که در بخش «بین الملل» می‌خوانیم.

 

در بخش «سیاسی» عناوینی همچون «پرهیز از جنجال‌های سیاسی و رفع مشکلات معیشتی مردم»، «یک بام و دو هوای آمریکا در پسابرجام»، «از مورگان شوستر و آرتور میلسپو تا کاپیتولاسیون» و «برکات اقتصادی ما را از اغراض سیاسی هیأت‌‌‌های تجاری غربی غافل نکند» را مطالعه می‌کنیم.

 

در بخش «فرهنگی و اجتماعی» عناوین «وقتی اقیانوس به تلاطم می‌نشینند!»، «دانشگاه کانون نفوذ»، «چه کنیم به «مرگ جاهلی» نمیریم؟»، «ناکامی تاریخی آمریکا در حریم ایران»، «تمدن نوین اسلامی در سایه الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت» و «موریانه فساد، ویرانی خاموش» پیش روی ما قرار گرفته است.

 

گفتنی است نود و ششمین شماره ماهنامه پیام انقلاب در84 صفحه به قیمت 3 هزار تومان از سوی نمایندگی ولی‌فقه در سپاه پاسداران منتشر شده است./998/ن602/ق

ارسال نظرات