۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۴۳۶۳۷۲
حجت الاسلام فرازی‌نیا:

زکات زبان، امر به معروف و نهی از منکر است

حجت‌الاسلام فرازی‌نیا زکات اعضای بدن را طبق روایتی از امام صادق(ع) برشمرد و درباره زکات زبان، گفت: نصیحت کردن، زکات زبان است،‌ مانند امر به‌ معروف و نهی از منکر یا توصیه به صبر و تقوا.
فرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عباس فرازی‌نیا، مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی حوزه تولیت آستان قدس رضوی شب گذشته در حرم مطهر رضوی با بیان‌ این‌که فضیلت زیارت حضرت رضا(ع) بر کسی پوشیده نیست، افزود: روایات فراوانی در فضیلت زیارت امام رضا(ع) وجود دارد، مانند حدیثی که از پدر بزرگوار ایشان، حضرت موسی‌بن جعفر(ع) نقل شده است. ایشان می‌فرمایند؛ هرکس فرزندم علی‌بن موسی(ع) را با معرفت زیارت کند مانند کسی است که خدا را در عرش پروردگار زیارت کرده است.

 

وی در ادامه افزود: در عرش خدا هشت نفر جمع‌ هستند تا به افرادی که تازه وارد عرش می‌شوند تبریک و خوش‌آمد بگویند. چهار نفر از این افراد از پیامبران گذشته‌اند؛ حضرت نوح، ابراهیم، موسی و عیسی(ع) و چهار نفر نیز از اسلام در آنجا هستند؛ پیامبراکرم(ص)، امام علی(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع). بسیاری از افرادی که در عرش خدمت این هشت‌بزرگوار می‌رسند زائران حضرت رضا(ع) هستند.

 

حجت‌الاسلام فرازی‌نیا با بیان این‌که عید فطر نزدیک است و هر روزه‌دار و مسلمانی باید به فکر پرداخت زکات فطریه باشد، ابراز داشت: زکات تنها به پرداخت مال نیست بلکه تمام اعضاء و جوارح طبق حدیثی از امام صادق(ع) زکات ویژه خود را دارند.

 

وی در ادامه به زکات هر عضو از بدن اشاره کرد و افزود:‌ زکات چشم، نگاه با عبرت به دنیا و چشم‌پوشی از شهوات است. زکات گوش، شنیدن بحث‌های علمی و سخنان نیکو است. زکات زبان، نصیحت کردن مسلمانان است حال می‌خواهد نصیحت واجب؛ یعنی امر به معروف و نهی از منکر باشد یا نصیحت مستحب که توصیه به حق و توصیه به صبر است.

 

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی حوزه تولیت آستان قدس رضوی زکات دیگر اعضای بدن را برشمرد و گفت: زکات دست،‌ بخشش و عطا کردن است. زکات پا،‌ همت داشتن در ادای حقوق الهی است مانند این‌که به زیارت علماء و مجالس علمی برویم./202/862/ب1

ارسال نظرات