۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۴۳۵۸۳۴
مفتی ارشد سعودی:

زنان می توانند مفتی شوند و چادر رنگی بپوشند

یک مفتی سعودی عضو هیات علمای ارشد این کشور اعلام کرد که زنان در صورت عدم اختلاط با مردان٬ می توانند در هیات علمای ارشد عربستان عضو شوند.
زنان عربستان

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه عکاظ عربستان امروز به نقل از شیخ عبدالله المنیع،‌ مفتی ارشد این کشور نوشت: زنانی که ویژگی مفتی شدن دارند٬ می توانند در جلسات هیات حاضر شده و در اتاقی جدا از اعضای مرد٬ بنشینند و نظر خود را بیان کنند.

 

وی در خصوص امکان گماردن زنان در مناصب قضایی گفت: به دلایلی از جمله اینکه گروه زیادی از علما شهادت زن را نمی پذیرند٬ این امر امکان پذیر نیست.

 

وی همچنین در فتوای جنجالی دیگری استفاده از عبا و چادر رنگی برای زنان را جایز دانست و گفت: در صورتی که عبای رنگی تنگ، نازک و بدن نما نباشد زنان می توان از آن استفاده کنند.

 

برخی از کارشناسان اعتقاد دارند محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان که خود را برای پادشاهی آماده می کند٬ سعی می کند از قدرت نهادهای وابسته به وهابی ها در این کشور بکاهد تا از فشار بیش از حد بر مردم عربستان به دلیل افکار و عقاید خشک حاکم کم کند و به نوعی در میان مردم این کشور محبوبیت به دست آورد و اینگونه رفتارها در عربستان را ناشی از دستورهای وی می دانند.

 

گرچه در عربستان سعودی، اشتغال زنان ممنوع نیست، اما شرایط و محدودیت‌های بسیاری وجود دارد و زنان می بایست، پیش از شروع به کار، از وزارت شؤون اسلامی اجازه بگیرند./994/ب102/د

ارسال نظرات