۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۴۳۵۵۷۱
وزیر اوقاف مصر:

آماده گفت‎وگو با واتیکان هستیم

وزیر اوقاف مصر در دیدار با جمعی از سران کلیسای کاتولیک اعلام کرد که آماده گفت‎وگو با واتیکان هستیم.
محمد مختار جمعه، وزير اوقاف مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از البوابه، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر، امروز در دیدار مائورو جامنتی، رییس صومعه فرانسیسکویی های مقدس و هیأت همراش بر لزوم ارتباط گسترده با کلیسا تأکید کرد و گفت: بشریت در عصر کنونی به شدت به گفت‎وگو میان ادیان و حل اختلافات میان آن‎ها احتیاج دارد و بر این اساس دست‎ خودمان را برای گفت‎وگو جدی با کلیسای ایتالیا، واتیکان و همه پیروان صلح در جهان دراز می‎کنیم.

 

محمد مختار جمعه تاکید کرد که به شدت نیازمند حمایت مشترک از بشریت و احترام به انسان‎ها بدون در نظر گرفتن دین، رنگ پوست و جنسیت آن‎ها هستیم.

 

وی با اشاره به گسترش خشونت در جهان گفت: ما نسبت به تبدیل شدن خشونت به یک فرهنگ جهانی نگران هستیم و یقین داریم که هیچ جریان و گروهی به تنهایی توانایی مبارزه با خشونت در جهان را ندارد پس همه مردم، ادیان و مذاهب مختلف باید در مبارزه با تروریسم متحد و در این مسیر قدم جدی بردارند.

 

وزیر اوقاف مصر به انتقاد از اقدامات جریان‎های تکفیری و افراطی پرداخت و گفت: علمای تندور و پیروانشان نصوص دینی را هر جور که خودشان صلاح می‎دانند تفسیر و شرح می‎کنند و این مساله موجب شده است که ما شاهد فتواهای تکفیری و افراطی در جهان امروز باشیم.

 

جمعه تصریح کرد: برخی از افراد با فهم و درک بخشی از احکام اسلامی می‎پندارند که در زمینه مسائل دینی و احکام به مهارت کافی رسیده‎اند و بر این اساس فتواهایی صادر می‎کند که هیچ پایه و اساسی ندارد.

 

وی اقدامات تندروها را برخلاف آموزه‎های اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مفاهیم و افکار افراطی منتشر در جهان را باید تصحیح و آن را به جهانیان عرض کرد./994/ب901/د

ارسال نظرات