۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۴۳۵۰۳۴
وزیر خارجه عربستان:

ایران از صادرات انقلابش دست بکشد

وزیر خارجه عربستان در نشست خبری مشترک با همتای فرانسوی خود گفت: ایران از صادرات انقلابش دست بکشد.
الجبیر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از فارس، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان که به همراه محمد بن سلمان وزیر دفاع و جانشین ولی‌عهد عربستان به فرانسه سفر کرده است در نشست خبری مشترک با ژان مارک آیرو همتای فرانسوی خود حضور پیدا کرد.

 

عادل الجبیر اعلام کرد در مورد بحران‌های یمن، سوریه، عراق و لبنان با همتای فرانسوی خود گفت‌وگو کرده و افزود: مسأله مقابله با ایران و مبارزه با تروریسم را نیز مورد بررسی قرار داده‌ایم.

 

وی اظهارات پیشین خود درباره بحران سوریه را تکرار کرد و گفت موضع عربستان درباره بحران سوریه تغییر نکرده و همچنان معتقدیم باید بشار اسد چه با راهکار سیاسی چه با اقدام نظامی کنار برود.

 

الجبیر درباره تحولات لبنان نیز مدعی شد که در این کشور خلأ سیاسی وجود دارد و افزود: حزب الله عامل این خلأ سیاسی در لبنان است زیرا این گروه در راستای منافع لبنان قدم بر نمی‌دارد؛ بگذارید روشن صحبت کنیم ایران و حزب الله پشت پرده این مسأله در لبنان هستند.

 

وی درباره پرونده فلسطین و طرح عربی صلح با رژیم صهیونیستی گفت که هنوز این طرح پابرجاست و در همه نشست‌های عربی بر این مسأله تأکید شده و افزود: باید مسأله اعراب و اسرائیل حل شود و باید طرح صلح عربی پایه و اساس هرگونه گفت‌وگوی احتمالی سازش باشد.

 

وزیر خارجه عربستان در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا مقامات سعودی تلاش می‌کنند آنچه دخالت‌های ایران در امور داخلی کشورهای عربی نامیده می‌شود را به اطلاع سران کشورهای غربی برسانند، مدعی شد همه جهان می‌داند که ایران نقش منفی در منطقه بازی می‌کند و از تروریسم حمایت می‌کند.

 

الجبیر افزود: ایران با ایجاد شبه نظامیان طائفی به دنبال ایجاد بی‌ثباتی در خاورمیانه است و به کشورهای عربی مواد منفجره قاچاق می‌کند.

 

وی در ادامه ادعاهای تکراری خود گفت: اگر ایران می‌خواهد روابط طبیعی با کشورهای جهان داشته باشد باید از طرح خود برای صادرات انقلابش دست بکشد و به اصل حسن همجواری احترام بگذارد./994/ب102/د

ارسال نظرات