۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۴۳۴۷۴۳
كارشناسي ديني:

اقتصاد مقاومتي نيازمند اعتقادی راسخ است

كارشناس ديني، اقتصاد مقاومتي را نيازمند اعتقاد مقاومتي دانست و گفت: اگر کسي اعتقادش مقاومتي نباشد و استقلال مقاومتي نداشته باشد نمي تواند به اقتصاد مقاومتي برسد.
سيد رضا واجدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، سيد رضا واجدي بعداز ظهرامروز در همايش «خانواده از منظر قرآن» با محوريت «مديريت اقتصادي خانواده» در فرهنگسراي المهدي كاشان، گفت: وقتي نماز مي‌خوانيم يک ارتباط زنده با خدا وصل مي‌شود و با خدا حرف مي‌زنيم، اما زماني كه قرآن مي‌خوانيم، خدا با ما حرف مي‌زند و لذت مي‌بريم.

 

وي با اشاره به اينکه رمضان ماه تلاوت قرآن است، ابراز کرد: قرآن هم کلام الهي و هم تکلم الهي است چرا که 1400 سال قبل کلام الهي بر پيامبر اكرم(ص) نازل شد و تکلم الهي نيز به معناي اين است که قرآن مي‌خوانيم ارتباط مستقيم با خدا برقرار مي‌کنيم.

 

اين كارشناس ديني افزود: در قرآن واژه «حليم» به معناي «بردبار» 15 بار تکرار شده است که 11 بار آن درباره خداست «ان الله غفور حليم» يعني کسي که بار تکليف را ببرد، از اين رو بردبار يعني بار خودش  را به زمين نگذاشتن است.

 

واجدي با اشاره به تفاوت بين «حلم» «صبر» يا آور شد: «صبر» به معناي تحمل در مقابل مشکلات زندگي از جمله فقر، اما «حليم» به معناي تحمل در مقابل مشکلات زندگي نيست بلكه به معناي اين است كه شتابزاده عجله عمل نكن و رازهاي زندگي را  بيان نكنيد.

 

به گفته وي، مادران و پدران در تربيت فرزندانشان بايد صبر و بردباري داشته باشند و حوصله در مقابل فرزند مصداق صفت حليم است.

 

اين كارشناس ديني با بيان اينکه بعد از «عفو» چه نعمتي ديگري وجود دارد، گفت: بعد از عفو «صفح» است به اين معني كه اگر کسي را بخشيدي آن را فراموش كنيد اما متاسفانه جامعه امروز نمي‌گذارد به مقام صفح برسيم و زندگي نياز به صفح و حلم و صبر دارد.

 

اقتصاد مقاومتي نياز به يک اعتقاد مقاومتي دارد

واجدي در ادامه اقتصاد مقاومتي را نيازمند اعتقاد مقاومتي دانست و بیان کرد: اگر کسي اعتقادش مقاومتي نباشد و استقلال مقاومتي نداشته باشد نمي تواند به اقتصاد مقاومتي برسد.

 

وي افزود: به لحاظ  روحي بايد استقلال داشته باشيم و بانوان نيز گداي محبت ديگران نشوند چرا که قرآن کريم مي فرمايد مثل معدن باشيد نه مخزن، مخزن همه نوع ماده‌اي داخل اش هست اما معدن هيچ چيزي داخل آن ريخته نمي شود.

 

به گفته وي، در خانواده بايد محبت‌ساز بود به اين مي گويند استقلال، يعني گداي محبت ديگران نباشيم.

 

اين كارشناس ديني  تاکيد کرد: اگر قرار است کشور مستقل شود بايد از داخل بي‌نياز و درمان شود به اين مي گويند استقلال مقاومتي و امروز اگر مي‌خواهيم در اين زمينه استقلال داشته باشيم بايد به طرف اقتصاد مقاومتي برويم.

 

واجدي نقش بانوان را در اقتصاد مقاومتي مهم و تأثيرگذار قلمداد كرد و افزود: بايد تلاش و فعاليت خود را براي رسيدن به اقتصاد مقاومتي مضاعف كنيم نه مانند امروز که خيلي کار کنيم و خيلي انتظارداشته باشيم، در اين صورت مملکت خراب مي‌شود.

 

وي با اشاره به اينكه اقتصاد مقاومتي به معناي از داخل بزرگ شدن تا براي خود عزت داشته باشيم، گفت: براي تحقق اقتصاد مقاومتي همانگونه که انسان بايد از درون مقاوم باشد، مملکت هم بايد از درون مقاوم باشد و اصرار در خريد كالاي خارجي نداشته باشد./202/1307/ب1

ارسال نظرات