۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۴۳۳۸۹۵

افزایش فقر در میان فلسطینیان ساکن قدس اشغالی

شمار فلسطینیانی که در قدس اشغالی تحت خط فقر زندگی می کنند، هر روز در حال افزایش است.
فلسطین

به گزارش خبرگزاری رسا، از زمان آخرین آمارگیری که در سال 2014 به عمل آمده است، شمار فلسطینیانی که در قدس تحت خط فقر زندگی می کنند، 8 درصد افزایش یافته است. این در حالی است که این تعداد در سال 2014 82 درصد و در سال 2013 67 درصد بود و از سال 2006 تاکنون شمار فلسطینیانی که زیر خط فقر زندگی می کنند به 66 درصد رسیده است.

 

روزنامه مذکور افزود که حدود 300 هزار فلسطینی در قدس اشغالی زندگی می کنند که فقیرترین ساکن فلسطین اشغالی هستند اما در دهه گذشته وضعیت اقتصادی آنان به سبب پاره ای مسائل از جمله بحران های اقتصادی موجود در قدس در نتیجه احداث دیوار نژاد پرستانه بین قدس و کرانه باختری و توقف واردات کالا از کرانه باختری بدتر شده و بر مشکلات و سختی های پیش روی آنان افزوده شده است.

 

هاآرتص افزود که در پی عملیات های مقاومتی فلسطینیان ساکن قدس، رژیم صهیونیستی تدابیر شدیدتری علیه فلسطینیان در این شهر اتخاذ کرده است و این مساله در کنار بالارفتن قیمت کالاها و اجناس تاثیر زیادی بر وضعیت اقتصادی فلسطینیان داشته است و وضعیت آنان را روز به روز بدتر می کند.

 

این روزنامه تصریح کرد که آمار و داده های موجود نشان می دهد که فقر در میان فلسطینیان ساکن قدس بی داد می کند و به مراتب بیشتر و گسترده تر از کرانه باختری است. این در حالی است که تنها 7 درصد از خانواده های فلسطینی فقیر در قدس تحت حمایت اجتماعی دولت رژیم صهیونیستی قرار دارند حال آنکه 10 درصد از خانواده های فقیر یهودی از این حمایت های بهره مند می شوند.

 

روزنامه مذکور گوشه ای سخنان و اظهارات فلسطینیان ساکن قدس در مورد اوضاع بد زندگی در این شهر را ذکر کرده است که یکی از فلسطینیان در این باره می گوید: "از آغاز ماه مبارک رمضان تنها یک بار گوشت خورده ام. قیمت ها بسیار بالا است اما قیمت انسان ها هر روز کمتر می شود."/982/ب102/د

ارسال نظرات