۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۴۳۳۸۶۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان:

مشارکت مردمی در عرصه تبلیغ دین، یک ضرورت است

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: ضرورت امروز حوزه تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی حضور مردم در این عرصه است، چراکه گسترش تعالیم دینی و ارزش‌های والا در جامعه، بدون مشارکت همگانی امکان‌پذیر نیست.
بزمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت‌الاسلام عیسی بزمانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان وبلوچستان، صبح امروز در همایش تجلیل از شهدای عرصه تبلیغ که در زاهدان برگزار شد، گفت: نشر تعالیم الهی در جامعه تنها بر عهده یک سازمان نیست، بلکه یک رسالت و وظیفه همگانی است و همه ما باید در این خصوص احساس تکلیف کنیم.

 

وی اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی آماده هر گونه همکاری با سایر ادارات و سازمان‌ها در سطح استان و شهرستان بر اساس اولویت و برنامه سازمان به خصوص در حوزه فرهنگ دینی در هر شهرستان می‌باشد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به افزایش تعداد روحانیان مستقر در استان، بیان کرد: در زمینه پیشبرد اهداف تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی ازسال گذشته تاکنون روحانیون مستقر از ۳۸ نفر به ۶۵ نفر ارتقا پیدا کرده است.

 

وی افزود: همچنین درماه مبارک رمضان ۸۸۰ نفر مبلغ به شهرستان‌های مختلف استان به منظور انجام برنامه‌های مذهبی در این ماه مبارک و تبلیغ دینی در روستاها و بخش‌ها اعزام شدند.

 

حجت‌الاسلام بزمانی ادامه داد: تعداد نیروهای ستادی و اجرایی این اداره کل در استان خیلی کمتر از نیاز واقعی است به طوری که در بسیاری از شهرستان‌های استان فقط یک نفر در اداره تبلیغات اسلامی مستقر است و امور مربوط به تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی را در آن شهرستان به تنهایی انجام می‌دهد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اظهار کرد: کمبود اعتبار در حوزه فعالیت‌های فرهنگی نیز  یکی دیگر از مشکلات عمده در این عرصه است؛ اعتباری که امروز برای انجام تبلیغ و فعالیت‌های مرتبط با آن در اختیار قرار می‌گیرد تنها صرف فعال نگه داشتن تشکیلات این اداره کل می‌شود.

 

وی عنوان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی نهادی برگرفته از متن انقلاب اسلامی است و همیشه بسط و گسترش فرهنگ غنی اسلام و اشاعه فرهنگ دینی در سطح جامعه را وظیفه اصلی خود می‌داند./831/202/ب3

ارسال نظرات