۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۴۳۳۲۹۴
شیخ الازهر:

گناه کبیره سبب کفر نمی‌شود

شیخ الازهر مصر با رد فتواهای شاذ و بی اساس تکفیری‎های گفت: شخصی که گناه کبیره مرتکب شده است، کافر نیست.
شیخ الازهر

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد الطیب، شیخ الازهر مصر، در یکی از شبکه های ماهواره ای به بررسی راه‎های شناخت کافر اشاره کرد و گفت: دین مبین اسلام هر انسانی را کافر نمی داند و برای شناخت آن شرط، قواعد و قانون‎های وضع کرده است.

 

وی افزود: در شناخت شخص کافر بین علمای اسلام اختلاف وجود دارد و مشکل اساسی بر سر تعریف اصطلاحی لغت «کافر» است.

 

شیخ الازهر مصر تصریح کرد: بنابر عقیده تکفیری‎ها هر کس که گناه کبیره مانند زنا انجام دهد کافر است ولی 99درصد مسلمانان این تعریف را غیر صحیح می دانند و عقیده دارند شخصی که گناه کبیره انجام می دهد فقط گناهکار است و در آخرت باید جوابگوی عملش باشد.

 

وی کفر را ضد ایمان دانست و ادامه داد: کفر ضد اسلام نیست زیرا اسلام عملی است که ایمان را تقویت می کند و هنگامی که شخص مومن گناه انجام می‎دهد ایمان او از بین نمی رود بلکه کم می‎شود.

 

الطیب در بخش دیگر سخنان خود بر ضرورت داشتن غیرت ملی تاکید کرد و گفت: شخص مسلمان باید به کشورش عشق و علاقه داشته باشد و در صورت نیاز به دفاع از آن بپردازد و جانش را نیز در این راه بدهد.

 

وی با اشاره به آیات قرآن کریم خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن قتل نفس را مساوی با خروج از وطن دانسته است و رسول اکرم (ص) در احادیث مختلفی نسبت به این موضوع اشاره کرده و فرموده که اگر اجبار و ظلم اهالی مکه نبود من هیچ‎گاه از مکه مهاجرت نمی کردم./994/ب902/د

ارسال نظرات