۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۴۳۲۸۳۹
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

ایران اسلامی پرچم دار مقاومت در برابر سلطه‌جویی‌ها است

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ایران اسلامی علم مقاومت در برابر سلطه‌جویی‌ها را برداشته است، گفت: تجلیل و تکریم خانواده شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم در برهه کنونی بر همگان واجب است.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در محفل انس با قرآن ورزشکاران استان در مسجد حضرت محمد رسول الله(ص) ساری با تأکید بر این که قرائت کلام الهی باید همراه با فهم و درک حقایق آن همراه باشد، گفت: کلام الهی امروز در جامعه اسلامی مهجور است و مهجوریت همان عمل نکردن به کلام الهی است که باید برای اصلاح جامعه تلاش صورت گیرد.

 

وی با اشاره به حدیثی از امیرمؤمنان علی(ع) درباره کلام الهی که قرآن درمان کننده همه دردها است و ضلال و سختی و بدبختی حامعه ما را درمان می‌کند، افزود: متأسفانه آن طور که شایسته بوده زندگی ما با قرآن عجین نشده است و این مسأله تنها ناشی از عمل نکردن به قرآن است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که باید از ظرفیت های موجود در جهت خروج کلام الهی از مهجوریت بهره گیریم تا شاهد تعالی و سعادت حقیقی جامعه دینی باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تأکید بر این که جامعه ملکوتی و آسمانی به یقین با قرآن پیوند خورده است، افزود: باید تلاش شود تا قرآن به عنوان عالی ترین منبع علمی در زندگی روزمره بشر به کار گرفته شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، انس با کلام الهی را عامل تقویت معنویت در فرد دانست و خاطرنشان کرد: مأنوس شدن با قرآن زمینه رشد و تعالی معنوی را در یک انسان فراهم خواهد کرد.

 

امام جمعه قائمشهر با بیان این که امروز باید با مفاهیم تعالی بخش قرآنی انسی عمیق و با فهم داشته باشیم، تصریح کرد: یکی از ویژگی های مهم انس با قرآن کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی در جامعه است.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که فاصله گرفتن از مفاهیم روح بخش قرآنی ما را از مسیر صحیح زیستن خارج می کند، بیان داشت: اگر مفاهیم قرآنی در همه ابعاد فردی و اجتماعی زندگی فراد جامعه نهادینه شود به حتم شاهد کاهش بسیاری از مشکلات خواهیم بود.

 

وی با بیان این که همه افتخارات ما در عالم هستی به برکت قرآن است، تصریح کرد: تا زمانی که قرآن به قلب پیامبر اکرم(ص) نازل نشده بود، مردم در ضلال مبین به سر می بردند.

 

امام جمعه قائمشهر با بیان این که قرآن زندگی و حیات حقیقی به مسلمانان می بخشد، خاطرنشان کرد: امروز جامعه اسلامی باید قرآن و اهل بیت(ع) را محور وحدت و همدلی خود قرار دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تاکید بر این که قرآن کریم بهترین هدایت کننده سعادت و رستگاری بشر است، افزود: انسان باید تلاش کند تا معارف و تعالیم ارزشمند این کتاب نورانی را در برنامه های زندگی خود قرار دهد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ورزشکار و بسیجی دو عنوان مقدس بوده که باید این افراد قدر خود را بدانند و آن را ارج‌گذاری کنند، گفت: بسیج ارزش متعالی بوده و ورزشکار بسیجی دارای ارزش مضاعف می‌شود و در واقع بسیج ورزشکار نماد عزم، اراده و اعتقاد انسان نیک سیرت و اخلاق‌مدار خواهد بود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که شهدای مدافع حرم به واسطه مظلومیت مضاعف‌شان دارای ارج و قرب معنوی بسیاری هستند، تصریح کرد: خون پاک شهدای مدافع حرم عامل عزت و عظمت اسلام ناب است.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که معمار کبیر انقلاب همواره ورزشکاران را به اخلاق و منش پهلوانی دعوت کرده و آنان را انسان‌های متقی و سالم در جامعه قلمداد کردند، گفت: شجاعت، پهلوانی و مردانگی و مروت پوریای ولی و تختی باید الگوی ورزشکاران کشورمان باشد.

 

وی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ در ﮐﻨﺎر ورزش ﺑﺎﯾﺪ ارزش ھﺎی اﺧﻼﻗﯽ و دﯾﻨﯽ ﻧﯿﺰ در ﻧﺴﻞ ﺟﻮان ﻣﺎ ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺷﻮد، ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: ﻣﺴﺄﻟﻪ ﺗﮫﺬﯾﺐ در ھﺮ اﻣﻮری ﺑﺎﯾﺪ ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﭼﻮن ﻋﻠﻢ و ورزش ﺑﺪون اﺧﻼق ﺗﻌﺎﻟﯽ ﺑﺨﺶ ﻧﺨﻮاھﺪ ﺑﻮد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بسیج ورزشکاران باید با تقویت روحیه اخلاق و منش پهلوانی در ورزشکاران آنان را در سلک انسان‌های متقی قلمداد کند، افزود: جوانان ورزشکار و بسیجی باید رشادت‌های شهدای مدافع حرم را در جامعه بازگو کنند.

 

امام جمعه قائمشهر با بیان این که نسل جوان ایران اسلامی از همان روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب در مسیر آرمان های امام و انقلاب بوده و هستند، تصریح کرد: جوانان با بصیرت و انقلابی ایران اسلامی در صحنه های حساس کشور همواره اثرگذار بوده اند.

 

وی با بیان این که استکبار جهانی از مقابله و رویارویی مستقیم با ایران در هراس است، گفت: استکبار با تشکیل گروهک‌های تروریستی نظیر داعش و النصره می‌خواهد افکار جوان ایرانی را از دینمداری و ولایت‌پذیری دور کند.

 

سید جواد حسینیان، رییس سازمان بسیج ورزشکاران مازندران نیز در این مراسم با اشاره به این که تقویت اخلاق دینی و معرفتی در بین ورزشکاران از طریق برپایی محافل قرآنی محقق می‌شود، گفت: وحدت معنوی بین ورزشکاران و بسیجیان در این اجتماعات مقدس دوچندان می‌شود./202/950/ب1

ارسال نظرات