۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۴۳۲۷۷۸
معاون تهذیب حوزه های علمیه اردبیل:

کارگاه تلبس برای طلاب حوزه های علمیه اردبیل برگزار می شود

معاون تهذیب حوزه های علمیه اردبیل با اشاره به برگزاری کارگاه تلبس برای طلاب حوزه های علمیه اردبیل، گفت: امید است مبلغان دین با ملبس شدن به لباس روحانیت و تحمل سختی ها بتوانند علوم و معارف الهی را در سطح جامعه ترویج دهند.
حجت الاسلام کاظمی

حجت الاسلام علی اصغر کاظمی، معاون تهذیب حوزه های علمیه اردبیل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، با اشاره به برنامه های فرهنگی و تهذیبی حوزه علمیه اردبیل، خاطرنشان کرد: ضرورت توجه به برنامه های فرهنگی و تهذیبی در کنار برنامه های آموزشی در حوزه های علمیه سبب شده تا برنامه ریزی دقیقی برای برگزاری برنامه های تهذیبی در حوزه های علمیه اردبیل داشته باشیم.

 

وی افزود: برگزاری جلسات مشاوره تحصیلی و خانوادگی، جلسات اخلاق با حضور اساتید اخلاق کشوری و استانی، برنامه های قرآنی، برنامه های تابستانی و دیگر برنامه ها در طول سال تحصیلی و پس از آن برگزار می شود.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه اردبیل به ضرورت برنامه‌ریزی مناسب برنامه های فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: برای بهره‌مندی هر چه بیشتر طلاب از برنامه‌های فرهنگی و تهذیبی، برنامه های مختلف فرهنگی، مذهبی و اخلاقی برای طول سال در نظر گرفته شده است.

 

وی با اشاره به برگزاری کارگاه تلبس برای طلاب حوزه های علمیه اردبیل، بیان داشت: از امور با اهمیت و زیبایی که در زندگی طلبگی اتفاق می افتد، عمامه گذاری و تلبس است که سالیانه یک مرتبه در روز عید غدیر در استان اردبیل برگزار می شود که در آن تمهیدات لازم برای ملبس شدن دانش آموختگان حوزه های علمیه در نظر گرفته می شود.

 

حجت الاسلام کاظمی افزود: بر اساس اعلام معاونت تهذیب حوزه علمیه استان اردبیل، حکم تلبس به طلبه هایی تعلق می گیرد که حداقل پایه پنجم تحصیلی را سپری کرده باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان پس از ثبت نام و انجام مصاحبه، در کارگاه های تلبس شرکت و حکم تلبس را دریافت می کنند.

 

معاون تهذیب حوزه های علمیه اردبیل تصریح کرد: طلاب حوزه های علمیه استان تا آخر تیرماه فرصت دارند در این کارگاه ثبت نام کنند و  کارگاه تلبس نیمه اول شهریور برگزار می شود.

 

حجت الاسلام کاظمی افزود: شرکت کنندگان در کارگاه تلبس با وظایف روحانیت، شیوه بیان احکام، آداب و معاشرت و منش طلبگی آشنا می شوند.

 

وی با بیان اینکه دور جدید گارکاه تلبس در استان به زودی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: تلاش و پشتکار، کلید رشد و تعالی طلاب است و از این رو امید است مبلغان دین با ملبس شدن به لباس روحانیت و تحمل سختی ها بتوانند علوم و معارف الهی را در سطح جامعه ترویج دهند./937/302/ب2

ارسال نظرات