۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۴۳۲۵۹۱
دبیر کل النجباء عراق:

سفیر عربستان خرابکار است

دبیرکل جنبش النجباء عراق، سفیر عربستان را فردی اطلاعاتی توصیف کرد که بدنبال خرابکاری در داخل عراق است.
شیخ اکرم الکعبی

به گزارش خبرگزاری رسا، اکرم الکعبی، دبیرکل جنبش النجباء عراق شب گذشته، در یک برنامه تلویزیونی، ثامر السبهان، سفیر عربستان را عنصر نامطلوب توصیف و از این که تاکنون اخراج نشده، ابراز تعجب کرد و گفت دولت سعودی همچنان مواضع منفی خود را نسبت به عراق تغییر نداده است.

 

وی با اشاره به این که سفیر سعودی یک عنصر اطلاعاتی تربیت شده از سوی آمریکایی هاست، گفت که وی برای ترمیم روابط بغداد-ریاض به عراق نیامده است و درچارچوب اهداف و منافع آمریکا کار می کند.

 

الکعبی، السبهان را متهم به دخالت در امور داخلی عراق و بازی خطرناک فرقه ای کرد و گفت: او یک شخصیت سیاسی نیست و از اینکه دولت عراق تاکنون وی را به عنوان عنصر نامطلوب اخراج نکرده، تعجب می کنیم.

 

وی دربخش دیگری از گفت وگوی تصریح کرد: این شهر عراقی است و اسیر و گروگان داعش است و این امری غیرقابل قبول است.

 

وی با بیان این که آزادی فلوجه را برای خود یک تکلیف شرعی، قانونی و اخلاقی می دانیم، تاکید کردکه این غده سرطانی را در فلوجه باید ریشه کن کرد.

 

استوارت جونز سفیر آمریکا در عراق نیز چهارشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی در شبکه العراقیه در پاسخ کاملا واضح مجری برنامه که پرسیده بود آیا آمریکا از این که متحدانش در منطقه همچنان از گروه تروریستی داعش حمایت می کنند، شرمنده نیست؟، طفره رفت.

 

پیش از این خانم حنان الفتلاوی رییس جنبش اراده در پارلمان عراق نیز از دولت سعودی خواسته بود برای سفیرش در بغداد یک دوره آموزش کار دیپلماتیک بگذارد.

 

دولت سعودی، از جمله سفیر این کشور در بغداد و رسانه های وابسته منطقه، از هنگام آغاز عملیات فلوجه در 23 ژوئن گذشته، به طور بی سابقه ای برای متوقف کردن عملیات تلاش کرده است./994/ب103/د

ارسال نظرات