۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۴۳۲۲۵۹

سلفی‎ها علیه شیخ کریمه اعلام جنگ کردند

سلفی‎های مصر در ادامه مخالفت با طرح تقریب بین شیعه و سنی، علیه شیخ کریمه بنیانگذار این طرح اعلام جنگ کردند.
احمد کریمه استاد فقه مقارن الازهر

به گزارش خبرگزاری رسا، ناصر رضوان، مسؤول هماهنگی ائتلاف سلفی «خیر أمة» در مصاحبه با خبرنگاران، شیخ احمد کریمه، استاد فقه مقارن دانشگاه الازهر مصر را به تشیع و وابستگی به ایران متهم کرد.

 

وی با استناد به یک کلیپ مدعی شد که شیخ کریمه به علت اینکه در برنامه‎ای تلویزیونی گفته است که ابوبکر، عمر و عثمان خلافت را از امیر المومنین علی (ع) غصب کرده اند پس شیعه و به عامل نفوذی ایران تبدیل شده است.

 

مسؤول هماهنگی ائتلاف سلفی «خیر أمة» ضمن اعلام جنگ علیه شیخ کریمه، تصریح کرد: احمد الطیب، شیخ الازهر مصر خواستار دیدن این کلیپ برای داوری در مورد کریمه شده است.

 

استاد فقه مقارن دانشگاه الازهر ضمن رد همه این ادعاها گفت: تاکنون هیچ گونه تماسی از سوی الازهر با وی گرفته نشده و بعید است در این رابطه تحقیقی صورت بگیرد زیرا فیلم مورد ادعا سلفی‎ها 45 ثانیه است و صحبت‎های من را برش داده‎‎اند.

 

وی افزود: اگر کسی بخواهد در این مورد از من تحقیق کند، او را به اصل فیلم ارجاع خواهم داد تا حقیقت و نیرنگ سلفی‎ها روشن شود.

 

شیخ کریمه خواستار ریشه کن شدن سلفی‌ها شد

 

شیخ کریمه تصریح کرد: کلیپ مورد ادعای سلفی‎ها به 6 سال گذشته باز می‎گردد و در جریان  پاسخ من به سوالی در مورد زمان رحلت پیامبر اکرم (ص) است.

 

وی ادامه داد: اگر الازهر بخواهد بر فرض صحت ادعای سلفی‎ها، من را به خاطر یک اظهار نظر علمی بازجویی کند، پس در مورد کتاب‎های ابن تیمیه چه خواهد گفت که در آن به امام علی(ع) و حتی عمر طعن شده و احادیث برادری پیامبر با علی بن ابی طالب را نادیده گرفته است؟

 

استاد فقه مقارن دانشگاه الازهر، اخوان المسلمین و سلفی های مصر را دشمن خود دانست و اظهار داشت: من در آینده نزدیک از جامعه بین الملل خواهم خواست که اندیشه سلفی را از تمام جهان ریشه کن کرده و داعش را جنایتکار اعلام کند، زیرا آنها اساس تروریسم هستند و پرونده‎ای نیز در این زمینه تنظیم کرده‎ام که به مراجع حقوق بشری ارائه خواهم کرد.

 

گفتنی است که چند روز پیش شیخ کریمه اعلام کرد که به زودی به همراه جمعی از اساتید دانشگاه الازهر، نهاد تقریب شیعه و سنی را راه اندازی خواهد کرد.

 

علمای سلفی و اهل سنت به شدت به این تصمیم شیخ کریمه انتقاد کردند و افزودند: تشکیل یک نهاد برای تقریب بین دو مذهب شیعه و سنی اقدامی غیر عملی است./994/ب901/د

ارسال نظرات