۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۴۳۲۰۸۴

دیدار نمایندگان آستان مقدس حسینی با علمای ساحل عاج

جمعی از نمایندگان آستان مقدس حسینی ضمن سفر به ساحل عاج با علمای شیعه و سنی این کشور دیدار کردند.
دیدار نمایندگان آستان مقدس حسینی با علمای ساحل عاج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ منجد الکعبی، مدیر موسسه وارث الانبیا امروز در مصاحبه با خبرنگاران گزارشی از سفرش در ماه مبارک رمضان در سال جاری به کشور ساحل عاج ارائه کرد و گفت: به توصیه حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی، سید جعفر موسوی، تولیت آستان مقدس حسینی (ع) و به دعوت شیخ ابراهیم جکیتی، رهبر شیعیان ساحل عاج آفریقا به این کشور سفر کردیم.

 

وی افزود: سخنرانی در هر شب و برپایی نماز جمعه در طول ماه مبارک رمضان از برنامه‎های ثابت در این ماه در خلال سفر به کشور ساحل عاج محسوب می شود.

 

مدیر موسسه وارث الانبیا تصریح کرد: برگزاری کرسی اسلام شناسی با موضوعات علمی، اخلاقی و اجتماعی برای جوانان و قشر تحصیل کرده کشور ساحل عاج بخش دیگر از برنامه‎های ما در ایام ماه مبارک رمضان است.

 

وی ادامه داد: از اول ماه مبارک رمضان تاکنون با جمعی از علما شیعه و سنی دیدار و بر ضرورت حفظ وحدت و گسترش محبت و دوستی بین مسلمانان تاکید کردیم.

 

حجت الاسلام الکعبی تصریح کرد: در جلسات مختلف با علما شیعه و سنی آیات و احادیث پیامبر اکرم (ص) را در مورد وحدت و عدم تفرقه قرائت کردیم و توصیه‎‎های حضرت آیت الله سیستانی در این رابطه را انتقال دادیم.

 

وی از تفاهم با علما شیعه و سنی ساحل عاج برای نشر اسلام حقیقی و محمدی خبر داد و اظهار داشت: ما با علما شیعه و سنی توافق کردیم که اسلام حقیقی را تبلیغ و هر گونه اقدام‎های جریان‎های تروریستی و تکفیری داعش را محکوم کنیم./994/ب902/د

ارسال نظرات