۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۰
کد خبر: ۴۳۲۰۱۲
نماینده آیت الله نجفی:

مبارزه با تروریسم وظیفه همه مسلمانان است

نماینده آیت الله نجفی در همایش مبارزه با تروریسم از دیدگاه مذهب تشیع تصریح کرد: تعالیم اسلامی توانایی حل هر نوع مشکلی مانند تروریسم را دارد.
حجت الاسلام سید مصدق حیدر تقوی، نماینده حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی، از مراجع تقلید نجف اشرف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مصدق حیدر تقوی، نماینده حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی، از مراجع تقلید نجف اشرف، روز گذشته در همایش بین المللی «مبارزه با جریان‎های تروریستی از دیدگاه مذهب تشیع» که در شهر اسول پایتخت کشور نروژ برگزار شد، شرکت کرد.

 

نماینده حضرت آیت الله نجفی طی سخنانی در این همایش گفت: خداوند متعالی با ابلاغ دین مبین اسلام به انسان‎ها شرافت و کرامت داد که به وسیله این دین الهی بتوانند از همه مشکلات مادی رهایی پیدا کنند.

 

وی افزود: اسلام دینی مطابق با فطرت انسانی است و این موضوع به این معنا نیست که ادیان گذشته مطابق با فطرت‎های بشری نبوده‎اند بلکه همه ادیان سابق از سوی خداوند متعالی برای اصلاح انسان‎ها بر پیامبران نازل شده است.

 

حجت الاسلام تقوی مبارزه با تروریسم را از وظایف مسلمانان خواند و تصریح کرد: ما مسلمان باید مشکلات مختلف موجود در جهان مانند تروریسم را با توجه به تعالیم اسلامی حل و فصل و راهکارهای صحیح به جهانیان عرضه کنیم.

 

وی مخدوش کردن چهره اسلام از سوی جریان‎های تروریستی را مایه تاسف خواند و تصریح کرد: اعضای جریان‎های تروریستی زیر پرچم (لا إِله إِلا الله محمد رسول الله) به انواع جنایت‎ها دست می زنند. آنان درپی مخدوش کردن چهره حقیقی و پاک اسلام هستند.

 

نماینده حضرت آیت الله نجفی از هر گونه انتساب اقدام‎های تروریستی به اسلام ابراز برائت کرد و اظهار داشت: تشیع از این گونه اقدام‎های جریان‎های تروریستی بیزار و از آن تبرئه می جوید.

 

وی ادامه داد: آموزه‎های اسلامی به ما می گوید که انسان‎ها دو دسته‎اند یا برادر دینی تو به شمار می آیند و یا از نظر شکل شبیه تو هستند. علما و سخنرانان باید حقیقت تشیع و اسلامی راستین را به جهانیان عرضه کنند و مردم مومن نیز محبت و خوش رفتاری را با عمل به دستورات پیامبر اکرم (ص) نشان دهند.

 

گفتنی است که همایش بین المللی «مبارزه با جریان‎های تروریستی از دیدگاه مذهب تشیع» از سوی جمعیت علمای شیعه در نروژ با حضور علما، اندیشمندان و شیعیان از کشورهای مانند عراق، ایران، هند و پاکستان و استان‎های مختلف نروژ برگزار شد./994/ب902/د

ارسال نظرات