۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۴۳۱۷۵۲
امام جمعه عجب شیر:

تلاش مسؤولان تحقق اقتصاد مقاومتی و فرهنگ دینی باشد

حجت الاسلام شربیانی گفت: تذکرات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع نمایندگان مجلس دهم در خصوص مسائل اقتصادی و فرهنگی باید سرلوحه کار مسؤولان نظام و سران قوا قرار گیرد و در این خصوص کوتاهی نشود.
حجت الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب شیر

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود شربیانی، امام‌جمعه عجب‌شیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: جامعه انقلابی زمانی موفق است که مظاهر فرهنگ منحط غرب را ضد ارزش بداند و فرهنگ ارزش‌ها را حاکم کند زیرا جمهوری اسلامی، نظامی برآمده از انقلاب اسلامی بوده و برای ماندگاری باید هویتی معنوی داشته باشد.

 

وی اطاعت از امر رهبری را برای همه به‌ویژه مسؤولان واجب دانست و یادآور شد: تذکرات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع نمایندگان مجلس دهم در خصوص مسائل اقتصادی و فرهنگی باید سرلوحه کار مسؤولان نظام و سران قوا قرار گیرد و در این خصوص کوتاهی نشود.

 

امام‌جمعه عجب‌شیر با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر توجه جدی مسؤولان به مسائل فرهنگی در جامعه، ادامه داد: اگرچه امروز مسائل اقتصادی جزو اصلی‌ترین مسائل در کشور محسوب می‌شود اما به‌هم‌ریختگی موضوعات فرهنگی در جامعه منجر به ابراز گلایه رهبر معظم انقلاب شد، بنابراین باید در راستای ساماندهی و توجه ویژه به امور فرهنگی تلاش شود.

 

وی با اشاره به ناراحتی رهبر معظم انقلاب از نهادهای فرهنگی کشور، گفت: ناراحتی رهبر معظم انقلاب ناشی از این است که محصولات فرهنگی مفیدی در کشور تولید نمی‌شود، صادرات فرهنگی انجام نمی‌شود و هیچ‌گونه مقابله‌ای با کالای غربی و شرقی وارداتی به کشور از سوی مسئولان مربوط صورت نمی‌گیرد.

 

امام‌جمعه عجب‌شیر با اشاره بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص شرایط اقتصادی و بیکاری جوانان، خاطرنشان کرد: نمایندگان باید مسأله اقتصادی کشور را حل و ریل‌های اقتصاد مقاومتی را آماده و هموار کنند و قطار دولت را در این مسیر حرکت دهند و از دولت بخواهند که این امور اجرائی گردند.

 

وی با اشاره به اینکه در کشورمان بیش از 11 هزار بیکار وجود دارد، افزود: باید نمایندگان مجلس تلاش کنند اقتصاد مقاومتی تحقق یابد و بارونق گرفتن مراکز صنعتی، تولیدی و کشاورزی بیکاری در جامعه کاهش یابد، بیکاری یکی از بزرگ‌ترین مشکلات موجود در کشور است.

 

حجت‌الاسلام شربیانی بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر انقلابی بودن مجلس شورای اسلامی تأکید کردند، گفت: مجلس باید متین و انقلابی باشد در غیر این صورت سازش‌کار می‌شود و حیثیت مجلس و نظام زیر سؤال خواهد رفت، مجلس موفق عمل خواهد کرد که متعدد به انقلاب و عمل انقلابی باشد.

 

وی بابیان اینکه امید است مسؤولان به خود آیند و تذکرات رهبر معظم انقلاب در خصوص دو مسأله اساسی کشور، یعنی فرهنگ و اقتصاد را نصب العین خود قرار دهند، تصریح کرد: مسؤولان نظام اسلامی باید در خصوص فرهنگ و اقتصاد کشور احساس مسؤولیت داشته باشند./854/302/ب3

ارسال نظرات