۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۴۳۰۱۱۴
نماینده سازمان ملل در غزه در گفت‌و‌گو با بین الملل رسا؛

امام خمینی اگر نبود، فلسطین از صفحه روزگار محو می‌شد/ حکام مرتجع عرب ولایت فقیه را تهدیدی برای خود می‌دانند

مدیر برنامه بهداشت روانی سازمان ملل در غزه تاکید کرد که اگر ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در مساله فلسطین نبود امروز نامی از فلسطین در تاریخ باقی نمی‌ماند.
امام خمینی


دکتر ایاد زقوت فعال سياسی فلسطين و مدیر برنامه بهداشت روانی سازمان ملل در غزه در آستانه سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری رسا، با تبیین علل پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ناکامی سایر انقلاب‌های منطقه تاکید کرد: توفیق الهی، تمسک امام خمینی (ره) به الگوی محمدی و مبدأ حسینی، اراده مردم ایران و اصرار آنان بر پیشرفت و تغییر مبتنی بر ایمان به اهداف و آرمان‌های امام خمینی از مهمترین علل موفقیت انقلاب اسلامی ایران بود. در مقابل باید فقدان رهبری حکیم و الهی که مردم را به سمت راه صحیح هدایت کند، نبود برنامه ریزی مناسب و تبیین اهداف، جهل و کوته فکری دینی و همراهی رسانه‌های معاند با نظام‌های فاسد نیز از مهمترین علل شکست انقلاب‌های منطقه است.


وی با تشریح ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) و نبود رهبری الهی و ربانی در رأس امور خاطر نشان کرد: معروف است که دستگاه‌ها و نهادهای عربی مزدور کشورهای استکباری هستند و تنها برخی از آنان از این قاعده مستثنا هستند. کشورهای غربی نخبگان، اندیشمندان، متفکرّان، ادیبان، روزنامه‌نگاران و حتی سیاست مداران را با پول خریده و مانع هرگونه اظهار نظری از سوی آنان می‌شوند. در کشورهای عربی حتی یک الگوی نمونه برای تبعیت و پیروی وجود ندارد، آنانی هم که هستند یا به خارج از کشور تبعید شده و یا در زندان‌های دستگاه ظلم زندانی هستند. متاسفانه علمای دین نیز در خبطه‌ها و فتواهای خود سخنان استکبار جهانی را بازگو می‌کنند. آنان با خودفروشی، به جای آنکه مردم را بر ضد ظلم و فساد حکومت‌ها بشورانند اما می‌بینیم که خود را با دشمن فرضی مشغول ساخته تا در مورد آنچه که به نفع امت اسلامی است، اندیشه‌ای نکنند، هرچند که نباید نقش نبود معرفت حقیقی به اسلام را هم به این مورد نادیده بگیریم. 


فعال سیاسی اهل سنت فلسطین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مخالفت برخی علمای الازهر با ولایت فقیه و دشمنی با امام خمینی افزود: ولایت فقیه یک تحمیل به نظام اسلامی نیست. اگر بخواهیم در یک جمله ولایت فقیه را معنا کنیم باید بگوییم ولایت فقیه یعنی آنکه حکومت تحت نظر فقیه مختار از میان مجموعه‌ای از فقها باشد که به جامعیت، شجاعت، فقاهت، زهد، تقوا و بینش سیاسی لازم برای هدایت امت اسلامی معروف باشد. بنابر این تعریف حضرت رسول (ص) فقیه امت اسلامی بود که پروردگار وی را به این مقام برگزید. پیامبر عالم دینی نبود که تنها در گوشه‌ای از مسجد نشسته و تنها عبادت کند بلکه همانند یک فقیه و حاکم امت اسلامی قانون گذاری، تصمیم‌گیری سیاسی، نظامی و جنگی را نیز بر عهده داشت. این شیوه حتی بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) نیز وجود داشت تا آنکه معاویه چنین نظامی را به حکومتی پادشاهی تبدیل کرده و سنگ بنای ظلم را پایه ریزی کرد که تا امروز نیز این ظلم پابرجاست.


مدیر برنامه بهداشت روانی سازمان ملل در غزه با تشریح علت مخالفت برخی کشورهای غربی با انقلاب اسلامی ایران ادامه داد: برخی از علمای عربی در اثر تبلیغات رسانه‌ای و در راستای تبعیت از حکومت‌های فاسدی که در برابر شاه ایران تعظیم می‌کردند، به مخالفت با انقلاب اسلامی ایران برخاستند. شاه که دست نشانده اسرائیل بود، ولایت فقیه را تهدیدی برای نظام دیکتاتوری خود می‌دید. کشورهای منطقه نیز دریافتند که با روی کار آمدن نظام اسلامی در ایران، قدرت در اختیار فردی صالح و پرهیزگار قرار می‌گیرد که به کتاب خدا و سنت نبوی تمسّک کرده و دستورات و تعالیم اسلام اصیل را سرلوحه حکومت داری خویش قرار داده است.


ایاد زقوت با تجلیل از تلاش‌ها و حمایت‌های امام خمینی در مساله فلسطین و اختصاص جمعه آخر ماه مبارک رمضان به نام روز قدس تصریح کرد: نتیجه حمایت‌های امام خمینی (ره) از فلسطین تا به امروز قابل مشاهده است. پایداری و استقامت مردم فلسطین مساله‌ای است که همگان به آن افتخار می‌کنیم اما به اعتقاد من اگر ایستادگی جمهوری اسلامی ایران و شخص امام خمینی در برابر رژیم اشغالگر قدس و حمایت ایشان از فلسطین نبود، دولت‌های مزدور فلسطین را تا کنون از صفحه تاریخ محو کرده بودند.


وی همچنین به مساله تاثیر اندیشه امام خمینی (ره) در میان جوامع عربی اشاره کرد و اظهار داشت: امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب اسلامی ایران تاثیر بسزایی را در تغییر دیدگاه جهان اسلام پیرامون مساله فلسطین داشتند اما دشمنان تمام تلاش خود را برای بی اثر کردن این اقدامات انجام می‌دهند. ما به عنوان فلسطینی‌های انقلاب اسلای ایران از زحمات مردم و رهبر ایران تقدیر و تشکر کرده و به روان پاک امام خمینی درود فرستاده و از خداوند می‌خواهیم که سرزمین ایران و مردم عزیز آن را از هر آسیبی مصون دارد./981/ب985/ک

 

ارسال نظرات