۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۴۲۸۱۴۱

دیدار تولیت آستان مقدس علوی با علمای هند

تولیت آستان مقدس علوی با جمعی از نمایندگان مراجع تقلید و علمای هند دیدار کرد.
حجت الاسلام سید حبل المتین، تولیت آستان مقدس علوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید حبل المتین، تولیت آستان مقدس علوی، روز گذشته با جمعی از نمایندگان مراجع تقلید، علما، طلاب، شیعیان، نخبگان و دانشجویان هند دیدار کرد.

 

تولیت آستان مقدس علوی در این دیدار گفت: مسلمان پاکستان باید تلاش بسیاری برای علم آموزی و عمل صالح به همراه تمسک به ولایت امیر المومنین علی (ع) انجام دهند.

 

همچنین علمای هند گزارشی از وضعیت مسلمانان و شیعیان در این کشور را به حجت الاسلام حبل المتین ارائه کردند.

 

یکی از روزنامه نگاران فرانسوی حرم علوی را بخش مهمی از تاریخچه حوزه علمیهی نجف برشمرد

 

لوییس امبرت از خبرنگاران و روزنامه نگاران برجسته روزنامه فرانسوی لوموند به زیارت بارگاه مطهر علوی مشرف شد و با تولیت آستان دیدار کرد.

 

امبرت در دیدار با تولیت آستان پیرامون موضوعات مختلفی از قبیل تاریخچه شهر نجف اشرف و حوزه علمیه نجف و روحانیت و مرجعیت دینی به گفت‎وگو پرداخت.

 

این روزنامه نگار فرانسوی طی مصاحبه ای با واحد اطلاع رسانی آستان اظهار داشت: از اینکه در شهر نجف حضور دارم بسیار خوشحالم. جهت نگارش یک گزارش کامل و مفصل از شخص آیت الله سیستانی و نهاد مرجعیت به این شهر آمده ام.

 

لوییس امبرت افزود: بی شک هر خبرنگار و روزنامه نگاری که بخواهد مقاله یا گزارشی درباره تاریخچه مرجعیت بنویسد باید به حرم حضرت علی(ع) نیز بیاید و با مسؤولان این مکان دیدار کند. چرا که حضرت علی (ع) و حرمش بخش مهمی از تاریخچه‎ حوزه علمیه و نهاد مرجعیت در نجف به شمار می رود./994/ب903/د

ارسال نظرات