۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۴۲۷۸۷۶

اعتراض شدید وکیل خانواده امام موسی صدر به تغییر قاضی پرونده قذافی

وکیل خانواده امام موسی صدر نسبت به تغییر قاضی پرونده فرزند دیکتاتور لیبی به شدت واکنش نشان داد و این تصمیم را غیرقانونی خواند.
امام موسی صدر

به گزارش خبرگزاری رسا، حسین البیاتی وکیل مدافع خانواده امام موسی صدر در پیامی نسبت به تغییر قاضی پرونده هانیبال قذافی، فرزند دیکتاتور لیبی درباره امام موسی صدر به شدت اعتراض کرد و افزود: انتقال پرونده هانیل قذافی از زاهر حماده که از قاضیان برجسته و کارآمد به شمار می آید به وکیلی که نام وی در آینده اعلام خواهد شد یک اقدام مغایر مبانی و اصول قانونی به شمار می آید و مطمئنا نسبت به این موضوع اعتراض می کنیم.

 

وی افزود: این تصمیم شورای عالی دادگستری به هیچ وجه منطقی و قانونی نبوده و خواسته جوزف سماحه (از دادستان های لبنان) را برآورده کرده است. وی اجتهاد بی مانندی را در لبنان پایه گذاری کرده و تصمیمی بر خلاف قواعد قانونی اتخاذ کرد. این در حالی است که پیش از این نیز شاهد آرای مخالف پرونده امام موسی صدر از وی بودیم.

 

بیاتی اظهار داشت: تأکید می کنیم که این تصمیم کاملا متناقض و ناقص بوده و امکان اجرا شدن ندارد به ویژه اینکه تغییر قاضی تنها به بهانه کتمان برخی اطلاعات از سوی قذافی صورت گرفته است. باید در برابر این تصمیم بایستیم تا شاهد تکرار چنین موردی در دادگستری تاریخ دار و سرشار از احکام عادلانه در لبان نباشیم.

 

وی با خنده دار دانستن این تصمیم، از دستگاه های ذیربط خواست در برابر این تصمیم بایستند و عاملان آن را مورد بازخواست قرار دهند.

 

گفتنی است هانیبال القذافی کوچک‌ترین فرزند معمر القذافی رییس جمهور دیکتاتور و مخلوع لیبی در اعترافات خود در برابر قاضی زاهر حماده اعلام کرد که امام موسی صدر هرگز لیبی را ترک نکرد. وی حتی هویت فردی که خود را به جای امام موسی صدر جا زده بود را نیز مشخص کرد. 

 

بعد از طرح این مسائل هانیبال قذافی به عنوان یک متهم به دادستانی استیناف تحویل داده شد تا درباره وی تصمیم‌گیری شود. وی همچنین به اتهام مخفی کردن اطلاعات بر اساس ماده 408 قانون مجازات بازداشت شد./980/ب902/د

ارسال نظرات