۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۴۲۷۶۴۸
امام جمعه شهرری:

انقلاب باید از حوزه‌های علمیه به نقاط دیگر جهان صادر شود

امام جمعه شهرری با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید نسبت به همه ارگان‌ها و نهادها انقلابی و انقلابی‌تر باشد چرا که انقلاب از آنجا آغاز شد، گفت: باید این انقلاب از حوزه‌های علمیه به نقاط دیگر جهان تزریق شود به همین سبب رهبر معظم انقلاب از حوزه‌های علمیه خواست انقلابی فکر کنند و انقلابی عمل کنند.
انقلاب باید از حوزه‌های علمیه به نقاط دیگر جهان صادر شود

حجت الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی، امام جمعه شهرری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به دیدار طلاب و روحانیان تهرانی با رهبر معظم انقلاب و  تاکید مجدد حضرت آقا بر لزوم انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه، گفت: آنچه مسلم است انقلاب از حوزه‌های علمیه آغاز شد.

 

وی افزود: امام راحل فعالیت خود را در راستای پیروزی انقلاب اسلامی از مدرسه فیضیه قم شروع کرد و شهر مقدس قم آغاز کننده انقلاب بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی با اشاره به نقش اساسی و کلیدی حوزه‌های علمیه در پیدایش و پدید آمدن انقلاب اسلامی، بیان داشت: حوزه‌های علمیه در این امر خطیر نقش بسزایی ایفا کردند.

 

امام جمعه شهرری ادامه داد: جایی که انقلاب از آنجا شروع شد باید برای همیشه انقلابی باقی بماند به همین سبب باید مراقب بود تا در حوزه‌های علمیه سستی و ضعف رخنه نکند چرا که این امر سبب جدا شدن حوزه‌های علمیه از آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده و آسیب جدی را بر پیکره نظام و انقلاب وارد می‌کند.

 

این مقام مسؤول اضافه کرد: حضرت آقا از حوزه‌های علمیه خواستن طلابی را که در آنجا تربیت می‌شوند در عین حالی که با تقوا هستند و در مشکلات مردم سهیم می‌شوند باید در مسایل سیاسی پیشتاز و پیشگام همگان باشند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: حوزه‌های علمیه باید نسبت به همه ارگان‌ها و نهادها انقلابی و انقلابی‌تر باشد چرا که انقلاب از آنجا آغاز شده و باید این انقلاب از آنجا به نقاط دیگر تزریق شود به همین سبب رهبر معظم انقلاب از حوزه‌های علمیه خواست انقلابی فکر کنند و انقلابی عمل کنند./813/302/ب3

ارسال نظرات