۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۴۲۶۷۳۳
نتایج تحقیقات جدید نشان داد؛

طبقه متوسط آمریکایی در حال نابودی است

نتایج یک تحقیقات جدید در آمریکا نشان می دهد که طبقه متوسط آمریکایی در حال نابودی است و روز  به روز از تعداد شهروندان آمریکایی متعلق به این گروه کاسته شده و به طبقه فقیر جامعه افزوده می شود. 
سنگ قبر طبقه متوسط آمریکا

به گزارش خبرگزاری رسا، نتایج تحقیقات جدید صورت گرفته به وسیله موسسه تحقیقاتی Pew نشان می دهد که فاصله طبقاتی در آمریکا افزایش یافته، طبقه متوسط این کشور در حال نابودی بوده و روز  به روز از تعداد شهروندان آمریکایی متعلق به این طبقه کاسته شده و به جمعیت فقرای جامعه افزوده می شود.

 

به گزارش این موسسه تحقیقاتی، آمارهای دولت آمریکا نشان می دهند که در اوایل سال 2015 میلادی 120 میلیون و 800 هزار شهروند این کشور در طبقه متوسط و 121 میلیون و 300 هزار شهروند دیگر نیز در طبقات فقیر و ثروتمند جامعه زندگی می کرده اند؛ آماری که نشان دهنده کاهش محسوس شهروندان طبقه متوسط جامعه آمریکایی است.

 

از نکات قابل توجه گزارش موسسه تحقیقاتی Pew افزایش فوق العاده فاصله طبقاتی در جامعه آمریکا است به نحوی که 49 درصد از کل درآمدهای کسب شده در این کشور در سال 2015 تنها به جیب خانواده های متعلق به طبقه ثروتمند رفته است؛ این آمار در سال 1970 میلادی تنها 29 درصد بوده است.

 

از سوی دیگر، 43 درصد از کل درآمدهای کسب شده در آمریکا در سال 2015 متعلق به خانواده های طبقه متوسط بوده است، آماری که کاهش محسوسی نسبت به 62 درصد سال 1970 نشان می دهد.

 

گزارش موسسه تحقیقاتی Pew همچنین نشان می دهد که متوسط درآمد خانوارهای طبقه متوسط آمریکا در سال 2014 میلادی 4 درصد کمتر از سال 2000 بوده و به دلیل بحران بازار مسکن و رکود بزرگی که اقتصاد کشورهای غربی را در سالهای گذشته فراگرفته بود دارایی های این طبقه از سال 2001 تا 2013 میلادی 28 درصد کاهش ارزش داشته است./990/ب903/د

ارسال نظرات