۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۴۲۶۵۶۴
امام جمعه اردبیل:

کثرت و جوانی جمعیت از مؤلفه های بزرگ قدرت کشور است

امام جمعه اردبیل کثرت و جوانی جمعیت را مؤلفه بزرگ قدرت در کشور خواند و گفت: در این باره باید سیاست های کلان کشور از سوی مجلس و دولت تهیه شده و موانع ازدواج برطرف شود.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته به مناسبت روز جمعیت بخشی از خطبه ها را به این امر اختصاص داد و خاطرنشان کرد: کثرت جمعیت و جوانی جمعیت از مولفه های بزرگ قدرت است و برعکس پیری و افت جمیعت خطرات عدیده غیر قابل جبران و گاهی ویرانگر برای کشور به همراه دارد.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری در این باره فرموده اند؛ یکی از خطراتی که وقتی انسان درست به عمق آن فکر می کند تن او می لرزد، این مسأله جمعیت است، مسأله جمعیت را جدی بگیرید جمعیت جوان کشور دارد کاهش پیدا می کند برای دشمنان بهترین چیز این است که ایران یک کشوری باشد با بیست سی میلیون جمعیت که نصف این جمعیت هم کهن سال و میان سال و از کار افتاده باشد.

 

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: افول جمعیت در ایران آثار خود را به تدریج نشان می دهد، تعطیلی بخشی از پادگا نها، پایین آمدن ظرفیت دانشگاه ها و پیری جمعیت از جمله این آثار است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان گفت: چند سال پیش تصمیم بر تعطیلی پادگان کشوری اصلاندوز و مشگین شهر بود که اینجانب با مذاکره با سردار احمدی مقدم مانع از این فاجعه شدم و تعطیلی به پادگان های استان های دیگری نصیب شد.

 

وی ادامه داد: در این باره باید سیاست های کلان کشور از سوی مجلس و دولت تهیه شود و به ویژه موانع ازدواج برطرف و تسهیلات لازم جهت ازدواج فراهم گردد.

 

عربستان با کارشکنی در حج امسال در صدد تبلیغ منفی بر علیه ایران است

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها از تعطیلی حج توسط سعودی ها انتقاد کرد و گفت: حجّاج بیت الله الحرام از شعائر خداوند متعال هستند و تحقیر آنها و سدّ عن سبیل الله در وهله اول هتاکی در برابر خود خداوند است.

 

وی هدف آل سعود از ممانعت برای ورود 70 هزار ایرانی در حج امسال را تبلیغ بر علیه ایران دانست و گفت: آنها در عالم اسلام وانمود خواهند کرد که ایرانی ها رغبت و اعتقادی به حج ندارند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی از ضعف دیپلماسی دولت در برابر شهدای منی و موضوع تعطیلی حج انتقاد کرد و گفت: آل سعود با وجود تمام تلاش برای شرّ آفرینی در منطقه و تلاش برای تأمین منافع استکبار جهانی شکست خورده است.

 

وی افزود: بر ملا شدن ارتباط صمیمی سران عربستان با رژیم صهیونیستی آبرویی برای آنها در عالم اسلام و در میان آزدگان جهان نگذاشته است.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، تصریح کرد: شکست بسیار سنگین انتخاباتی جناح آل سعود در لبنان در برابر حزب الله نشان خوبی از عمق نفرت مردم منطقه به آل سعود است./937/201/ب2

ارسال نظرات