۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۴۲۶۱۴۵
حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی مطرح کرد؛

حوزه‌های علمیه متولی امر تبلیغ و هدایت جوامع اسلامی

رییس انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت تبلیغ گفت: از دیرباز متولی امر هدایت و تبلیغ جوامع اسلامی به ویژه ایران بر عهده حوزه های علمیه بوده است و تبلیغ امری نیست که به راحتی بتوان از آن گذشت.
انجمن علمی تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد واعظ موسوی، رییس انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار حضرت آیت الله حسین نوری همدانی پس از تبریک اعیاد شعبانیه خاطرنشان کرد: تبلیغ به عنوان وظیفه ذاتی حوزه های علمیه و اساتید است و باید به دغدغه اصلی همه تبدیل شود.

 

رییس انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت تبلیغ اظهار داشت: از دیرباز متولی امر هدایت و تبلیغ جوامع اسلامی به ویژه ایران بر عهده حوزه های علمیه  بوده و تبلیغ امری نیست که به راحتی بتوان از آن گذشت.

 

وی افزود: در این انجمن همایش های مختلف، نشست های علمی و کرسی های آموزشی برگزاری شده است و بایستی هماهنگی های که بین نهادها و سازمان های مؤثر در تبلیغ صورت بگیرد؛ کمیته هایی در این انجمن شکل گرفته، و در حال برداشتن قدم های بزرگی هستند.

 

حجت الاسلام واعظ موسوی گفت: انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم، به ظاهر نوپا است، اما براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب، همواره تبلیغ را در داخل و خارج از کشور به عنوان یک وظیفه اصلی و سترک حوزه ها قرار داده است.

 

در این دیدار حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: فلسفه وجودی طلاب در تبلیغ خلاصه می شود و از این جهت کارتان بسیار مهم و مقدس بوده و پشتیبان شما قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) است؛ باید این راه هر چه بیشتر مجهزتر گام برداشت؛ کار درس و بحث ما در تبلیغ و کار شما خلاصه می شود و در پروش و تربیت کسانی که می خواهند مبلغ باشند، باید تلاش کرد.

 

این مرجع تقلید در پایان ضمن گله مندی از فعالیت صدا و سیما در زمینه ترویج اسلام تصریح کرد: در دنیای امروز که همه به جنگ ما آمده اند، غیر از این راهی نداریم، باید حقایق را گفت و در رسانه ها پخش شود؛ صدا و سیما درد ما را دوا نمی کند و باید فکری کرد؛ در مقابل چنین دنیایی باید بسیار قوی باشیم و باید فکر همه ابعاد کرد./822/پ202/ی

ارسال نظرات