۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۴۲۵۷۷۱
مشاور مفتی مصر:

فیس بوک موجب گسستگی روح جمعی خانواده‌ها می شود

یکی از علمای اهل سنت مصر تاکید کرد که برای اصلاح جامعه نیاز به اصلاح خانواده ها داریم و برای اصلاح خانوداه ها باید والدین به عنوان الگوی خانوداه رفتار مناسبی داشته باشند.
مجدی عاشور مشاور مفتی مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، مجدی عاشور، مشاور علمی مفتی مصر، در یکی از برنامه های شبکه ماهواره ای این کشور گفت: نداشتن الگوی صحیح در زندگی عامل اصلی مشکلات جامعه است.

 

وی افزود: کسی که قصد اصلاح جامعه را دارد باید ابتدا خود از هرگونه فسادی عاری باشد چرا که انسان فاسد نمی تواند فاسد دیگر را اصلاح کند.

 

عالم اهل سنت مصر در ادامه به مشکلات ایجاد شده از سوی شبکه های مجازی در خانواده ها اشاره و بیان کرد: فعالیت والدین در فضای مجازی و فیس بوک موجب خدشه دار شدن روح جمعی در خانواده می شود و گسستگی در ارتباط بین اعضای خانواده ایجاد نمی کند.

 

مجدی عاشور با بیان اینکه انسان باید از همه ابزارهای موجود در مسیر خیر بهره گیرد، اظهار داشت: والدین باید در فضای خانه برای فرزندان یک الگوی سالم باشند همانطور که معلم باید در فضای آموزشی یک الگوی ارزنده برای دانش آموزان باشد.

 

مشارو مفتی مصر در پایان خاطر نشان کرد: با اشاعه ارتباط بدون چارچوب با فضای مجازی، اخلاق به فراموشی سپرده می شود و والدین که به عنوان الگو در خانواده شناخته می شوند باید نسبت به این مساله هوشیار باشند. برای اصلاح جامعه باید ابتدا خانواده ها اصلاح شوند و برای اصلاح خانواده ها باید الگو یعنی والدین رفتار مناسبی از خود نشان دهند./1321/ب902/د

 

ارسال نظرات