۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۶
کد خبر: ۴۲۴۰۳۶
دبیر ستاد سالگرد بزرگداشت آیت‌الله مرتضی مطهری مطرح کرد؛

عرضه کتاب‌های تالیفی خارجی درباره شهید آیت‌الله مطهری در نمایشگاه کتاب/ ترجمه آثار «معلم شهید» به ۳۶ زبان زنده دنیا

دبیر ستاد سالگرد بزرگداشت آیت‌الله مرتضی مطهری از ارائه تالیفات نویسندگان خارجی درباره استاد شهید مرتضی مطهری در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: آثار علامه شهید مطهری به 36 زبان زنده دنیا ترجمه و منتشر شده است.
دبیر ستاد سالگرد بزرگداشت آیت‌الله مرتضی مطهری

به گزارش خبرگزاری رسا، حسین کوچکیان‌فرد، دبیر ستاد سالگرد بزرگداشت آیت‌الله مطهری، از عرضه آثار نوشته شده از سوی نویسندگان خارجی درباره استاد شهید مرتضی مطهری، در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری شهرداری تهران ویژه برنامه‌هایی در طول 10 روز نمایشگاه کتاب امسال، ترتیب داده است که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به رونمایی از کتاب «گریز از ایمان، گریز از عمل» استاد مطهری اشاره کرد.

 

وی افزود: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بنا به ترجمه آثار علامه شهید مطهری به 36 زبان زنده دنیا، به رایزنی‌های فرهنگی کشورمان در کشورهای مختلف ابلاغیه‌ای مبنی بر برگزاری برنامه‌هایی در سالگرد شهادت علامه شهید مطهری صادر کرده است.

 

کوچکیان‌فرد، با اشاره به تهیه بیلبورد و بروشور از محتوای آثار استاد شهید مطهری، اظهار کرد: در برخی از دانشگاه‌ها کمپین حمایت از آثار استاد مطهری تشکیل می‌شود، همچینین دانشکده الهیات دانشگاه تهران و مدرسه عالی شهید مطهری نیز همزمان با سالگرد شهادت این عالم مجاهد ویژه برنامه‌هایی را برگزار می‌کنند.

 

دبیر ستاد سالگرد بزرگداشت آیت‌الله مرتضی مطهری، در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه نظامی روز شهادت استاد مطهری به نام روز «سیاسی – عقیدتی» نامگذاری شده است گفت: در این راستا در نهادهای نظامی علاوه بر بزرگداشت برنامه‌های ویژه‌ای در زمینه سیاسی و عقیدتی با تاکید بر آثار استاد شهید مرتضی مطهری برگزار می‌شود./998/د102/ق

منبع: ستاد سالگرد بزرگداشت آیت‌الله مطهری

ارسال نظرات