۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۳۲۶۰۲۰
مدیر حوزه علمیه قزوین:

علی مظهر صفات جلال و جمال خدای متعال است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: به جز مسلمانان مردم سایر ادیان هم به امام علی(ع) ایمان دارند و ایشان را الگوی خود قرار می‌دهند.
حجت الاسلام علي عباسي مدير حوزه هاي علميه قزوين

حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، امام علی(ع) را رهبر و راهنمای جامعه بشریت نامید و گفت: جوانمردی، ایثار، حمایت از مظلومان و مبارزه در راه خدا ویژگی‌های بود که آن حضرت را از دیگر بندگان جدا می‌کرد.

 

وی در ادامه افزود: علاقه و ایمان به ولایت امام علی(ع) از ویژگی‌های یک مومن است و اگر کسی بخواهد ایمان خود را امتحان کند باید بنگرد تا چه اندازه به امام علی(ع) محبت دارد.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام خاطرنشان کرد: من شهر علم هستم و علی در آن شهر هر کس بخواهد وارد شهر شود باید ابتدا از در آن عبور کند این حدیث جایگاه ویژه امیر مومنان علی(ع) رانشان می‌دهد.

 

این کارشناس حوزوی رسیدن به درجه علم، معنویت و انسانیت را در ولایت امام علی(ع) دانست و ابراز کرد: حضرت علی(ع) به اندازه‌ای در پیشگاه الهی مقام دارند که خانه خدا زایشگاه و محل شهادتشان می‌شود در طول زندگیشان خانه خدا محل ماوا و پناهگاه ایشان می‌شود.

 

مدیر حوزه‌های علمیه قزوین تصریح کرد: به جز مسلمانان مردم سایر ادیان هم به امام علی(ع) ایمان دارند و ایشان را الگوی خود قرار می‌دهند، امام علی(ع) مسجد را محل عبودیت خود قرار دادند و ما هم باید مسجد را محل بندگی خدا و مبارزه با ظلم قرار دهیم.

 

حجت الاسلام عباسی با بیان این‌که صفات و ویژگی‌های امام علی(ع) را بشناسیم تاکید کرد: با مطالعه نهج البلاغه، غررالحکم و قرآن می‌توانیم با تفکرات علی(ع) آشنا شویم، علی(ع) قرآن ناطق است و درجات قرآن در وجود مقدسش ذخیره شده است ما باید با مطالعه در تاریخ زندگی ائمه(ع) علم و معرفت پیدا کنیم.

 

وی در پایان با اشاره به کم کاری حوزه‌های علمیه در تدریس نهج البلاغه گفت: نهج البلاغه در حاشیه کار حوزه‌های علمیه و علما بوده و در متن کتابهای درسی، سخنرانی‌ها و موعظه‌ها قرار نگرفته و این کوتاهی سبب شده نهج البلاغه قریب و مهجور باقی بماند./838/302/ب3

ارسال نظرات