۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۳۲۵۷۴۱
آیت الله طبرسی:

بنیاد مسکن نقش مهمی در محرومیت زدایی دارد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی با بیان این که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی در محرومیت زدایی به عنوان یکی از شعارهای مهم انقلاب اسلامی دارد، گفت: خدمت به مردم رسالت همه مدیران و مسؤولان در نظام اسلامی است و همین موضوع سبب تقویت جایگاه نظام و انقلاب خواهد شد.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار مدیر کل و کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، تشکیل این سازمان به فرمان امام خمینی(ره) را اقدامی ارزشمند و راهگشا دانست و گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی با تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد به کمک مستضعفان و محرومان آمدند که امروز ما شاهد لبخند خانواده ها در روستاهای صعب العبور که زمانی حتی یک فرش کهنه هم نداشتند که زیر پایشان بگذارند، هستیم.

 

وی با اشاره به این که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال های اخیر خوش درخشیده است، خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس نیز در جبهه های جنگ و همچنین در نقاط کشورمان حضوری چشمگیر داشته که نمونه آن اجرای طرح هادی در روستاها و مسکن مهر است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توانسته در سال های اخیر مهم ترین دغدغه های امام راحل و مقام معظم رهبری را محقق سازد، تصریح کرد: بسیاری از مشکلات روستاهای کشور با تأسیس این بنیاد به حداقل رسید.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که امام امت همیشه دغدغه مسکن، آب و نان مردم داشتند، ادامه داد: این دغدغه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به گونه ای بود که دستور فرمودند برای تهیه مسکن نیازمندان هر آنچه که زمین در خمین دارم را بگیرید و برای محرومان و مستضعفان مسکن بسازید تا آرامش و آسایش داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت تعامل بیشتر مسؤولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ائمه جمعه شهرستان ها تأکید کرد و گفت: با توجه به حساب صد این بنیاد، تعامل با روحانیت می تواند بستری را برای تقویت مشارکت و کمک مردم به رفع دغدغه های محرومان فراهم کند.

 

امام جمعه ساری کمک به برخورداری قشر محروم و مستضعف جامعه از مسکن را یکی از وظایف مهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: وظیفه بنیاد مسکن در دستگیری از محرومان جامعه سنگین است.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که به دلیل استقرار امکانات دولت در شهرها، متأسفانه روستاهای محروم از نعمت امکانات مناسب بی بهره مانده اند تصریح کرد: بنیاد مسکن نقش عمده ای در فراهم کردن برخی زمینه ها در این باره دارد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که هر حکومتی وظیفه دارد برخی از نیازهای اولیه آن ملت را تأمین کند خاطرنشان کرد: این وظیفه در حکومت اسلامی دو چندان است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که کار بنیاد مسکن کار مقدس و با ثوابی است خاطر نشان کرد: بودجه های این دستگاه مهم کشور باید افزایش یابد.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی در محرومیت زدایی به عنوان یکی از شعارهای مهم انقلاب اسلامی دارد، تصریح کرد: خدمت به مردم رسالت همه مدیران و مسؤولان در نظام اسلامی است و همین موضوع سبب تقویت جایگاه نظام و انقلاب خواهد شد.

 

امام جمعه ساری با اشاره به این که ملت بزرگ ایران همواره در مسیر آرمان های اصیل انقلاب حرکت کردند، بیان داشت: خدمت صادقانه و بی منت به ملت مهم ترین راه جبران از خودگذشتگی و ایثارگری های این مردم است.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری نشان دهنده درایت و دوراندیشی ایشان در حوزه مسائل اقتصادی است، تصریح کرد: اگر دغدغه های رهبری نظام در بخش های مختلف به خوبی عملیاتی شود به حتم شاهد کاهش بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور خواهیم بود.

 

وی با اشاره به این که بنیاد مسکن از ابتدای انقلاب اسلامی بیشترین حضور و نقش را در روستاها داشته و تاکنون خدمات خوبی را در راستای خدمت رسانی به مردم ایفا کرده است، افزود: اجرای طرح هادی در روستاه‌های استان از عملکردهای خوب این نهاد محسوب می شود و طرح مسکن روستایی، طرح گردشگری روستایی و سند دار کردن املاک روستایی را می توان از جمله عملکردهای خوب بنیاد مسکن در استان عنوان کرد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که روستاهایی در مازندران وجود دارد که در شرایط نامناسب و فاقد هرگونه خدمات رفاهی و تفریحی بوده که با همکاری و تلاش این نهاد خدمتگزار در حال حاضردر شرایط مطلوبی قرار دارد، ادامه داد: بنیاد مسکن اسلامی با هدف تهیه مسکن برای محرومان دوران قبل انقلاب به ویژه روستاییان و رفع فقر به فرمان امام راحل تشکیل شده است و درحال حاضر نیز تحت منویات مقام معظم رهبری و در چارچوب سیاست ها دولت حرکت می کند.

 

وی اجرای طرح هادی در روستاهای استان را خدمتی بزرگ به این قشر از جمعیت جامعه عنوان کرد و افزود: می طلبد در اجرای هر چه بهتر این طرح در سطح روستاها از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران خدمت به مردم را یکی از عبادت های بزرگ برشمرد و گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد مسکن جمهوری اسلامی که هر دو از یادگارهای امام هستند فعالیت خوبی را در استان انجام می دهند./950/202/ب1

ارسال نظرات