۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۳۲۵۶۷۵
رییس سابق صدا و سیما:

کتاب آینده پژوهی انقلاب اسلامی بیم‌ها و امیدها یک اقدام اثربخش و کارآمد است

خبرگزاری رسا ـ رییس سابق صدا و سیما گفت: با وجود اینکه انقلاب اسلامی اثرات فراوانی بر معادلات جهانی داشته است اما متاسفانه درباره آن کمتر پژوهش انجام شده است که کتاب «آینده پژوهی انقلاب اسلامی بیم‌ها و امیدها» یک اقدام اثربخش و کارآمد در حوزه پژوهش انقلاب اسلامی است.
ضرغامي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عزت‌الله ضرغامی رییس سابق صدا و سیما، عصر دوشنبه در مراسم رونمایی از کتاب «آینده پژوهی انقلاب اسلامی بیم‌ها و امیدها» که در کتابخانه ملی برگزار شد، گفت: این کتاب یک اقدام اثربخش و کارآمد در حوزه پژوهش انقلاب اسلامی است که لازم بود چنین کتابی تالیف شود.

 

وی با اشاره به فرمایشی از امام راحل مبنی بر اینکه انقلاب اسلامی ایران انفجار نور در دنیای ظلمانی امروز بود، افزود: با وجود اینکه انقلاب اسلامی اثرات فراوانی بر معادلات جهانی داشته است اما متاسفانه درباره آن کمتر پژوهش انجام شده است.

 

رییس سابق صدا و سیما ضمن ارائه پیشنهادی عنوان کرد: در این کتاب تلاش شده تحولات جهانی و نسبت انقلاب اسلامی با آنها به درستی تبین شود اما به نظر من خوب است که ما اصل را انقلاب در نظر بگیریم و تحولات دنیا را نسبت به آن بررسی کنیم.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به موفقیت نویسنده در زمینه کارآمدی کتاب «آینده‌پژوهی انقلاب اسلامی؛ بیم‌ها و امیدها»، اظهار داشت: این کتاب اثری تبینی و توصیفی است که برای معضلاتی که به آن پرداخته راهکار ارائه می‌کند که امکان داشت در اثر دیگری به این راهکارها و اقدامات عملی بپردازد.

 

ضرغامی با اشاره به کتاب «دانش و ارزش» عبدالکریم سروش، بیان داشت: اگر من این کتاب را صدبار دیگر بخوانم هرگز نظریه ایشان درباره گسل جدی بین «چگونه هست‌ها» و «چگونه بایدها» را قبول نخواهم کرد.

 

وی با اشاره به اینکه هست‌ها ما را به سوی بایدها هدایت می‌کند، افزود: شهید مطهری نیز در اوایل انقلاب طی مناظره‌های تلوزیونی این نظریه سروش را رد کرده است.

 

رییس سابق صدا و سیما با اشاره به شایستگی نویسنده کتاب «آینده‌پژوهی‌ انقلاب اسلامی؛ بیم‌ها و امیدها» در خصوص نوشتن چنین اثری، تصریح کرد: نویسنده این کتاب توانسته به صورت عالمانه و باورپذیر موضوعات مورد بحث خود را بیان کرده و وصف کند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: کتاب آقای دارابی چهارچوبی دارد که دانش خواننده را افزایش داده و دارای قلمی منصف و عادل مبتنی بر خط امام راحل و رهبر معظم انقلاب است./807/پ202/ق

ارسال نظرات