۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۳۲۵۵۳۳

بازتاب مراسم روز ارتش و نمایش موشک اس300 در رسانه های خارجی

خبرگزاری رسا ـ رسانه های مختلف جهان روز یکشنبه با پوشش خبری مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران به مهم ترین رویداد های این مراسم از جمله نمایش سامانه موشکی «اس 300» پرداختند.
ارتش

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، خبرگزاری «رویترز» با بازتاب مراسم رژه مشترک یگان های ارتش جمهوری اسلامی نوشت : مراسم روز ارتش ایران همچون سال های گذشته با رژه نظامیان و عبور کامیون های حامل تجهیزان تظامی ارتش در برابر رییس جمهوری ایران و جمعی از فرماندهان ارشد نظامی برگزار شد.


این خبرگزاری افزود: ایران در این مراسم سامانه موشکی «اس 300» را به نمایش گذاشت که نخستین محموله آن هفته گذشته از روسیه به این کشور تحویل داده شده بود.


رویترز نوشت: سامانه اس 300 یکی از پیشرفته ترین تجهیزات نظامی در نوع خود با قابلیت هدف قرار دادن چندین هواپیما و موشک بالستیک در فاصله 150 کیلومتری است.


پایگاه خبری آسوشیتد پرس نیز با عنوان «ایران متعهد به دفاع از کشور های اسلامی در برابر اسرائیل و تهدید تروریسم شد» نوشت: رییس جمهوری ایران روز یکشنبه در مراسم روز ارتش با بیان اینکه قدرت نظامی ایران تنها برای دفاع و بازدارندگی است، تاکید کرد که ایران آماده دفاع از کشور های اسلامی در صورت درخواست آن ها خواهد بود.


این پایگاه خبری افزود: روحانی در بخشی از سخنان خود گفت که قدرت نظامی این کشور علیه هیچ یک از همسایگانش نخواهد بود. به نظر می رسد این سخنان خطاب به کشور های عربی حوزه خلیج فارس بوده باشد.


رسانه های انگلیسی نیز با بازتاب مراسم روز ارتش نوشتند: ایران در مراسم بزرگداشت روز ارتش به نمایش تجهیزات راداری و سامانه موشکی اس 300 پرداخت که تحویل آن از زمان برداشته شدن تحریم ها علیه این کشور آغاز شده بود.


بر اساس این گزارش، ایران تاکید می کند که این سامانه برای دفاع از خود حیاتی است. با این حال امریکا و اسرائیل فروش این سامانه به این کشور را مورد انتقاد قرار داده اند.


پایگاه خبری روزنامه «دیلی تلگراف» نیز نوشت : ایران در این مراسم سامانه موشکی اس 300 را به نمایش گذاشت.


این پایگاه خبری همچنین با بازتاب سخنرانی امروز «حسن روحانی» نوشت: رییس جمهوری ایران در بخشی از سخنان خود به درگیری های خاورمیانه از جمله عراق و سوریه و صلح آمیز بودن ارتقای تجهیزات نظامی این کشور اشاره کرد.


خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز به بازتاب نمایش سامانه موشکی اس 300 و حضور نمایندگان کشور های خارجی در مراسم بزرگداشت روز ارتش پرداخت.

 

روزنامه کلاینه زایتونگ چاپ اتریش با اشاره به رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران در روز یکشنبه و نمایش سیستم موشکی 1س 300 در این رژه نوشت: با وجود مخالفت های امریکا و اسرائیل، اس 300 وارد ایران شد.


رژه مشترک یگان های ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح یکشنبه به مناسبت فرارسیدن 29 فروردین روز ارتش و نیروی زمینی با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در جوار حرم حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات