۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۳۲۵۴۸۹

نسخه 2.0.5 نرم‌افزار «پژوهیار» به‌روز‌رسانی شد

خبرگزاری رسا ـ نسخه 2.0.5 نرم‌افزار «پژوهیار» از سوی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به‌روز‌رسانی شد.
مرکز تحقيقات کامپيوتري علوم اسلامي نور

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پس از انتشار نسخه اولیه نرم‌افزار استناددهی و سازمان‌دهی منابع «پژوهیار2»، نسخه 2.0.5 به‌عنوان نخستین به‌روزرسانی آن منتشر شد.

 

در این به‌روزرسانی ضمن برقراری سازگاری‌های پایدار، امکاناتی افزوده شده است که فرآیند استناددهی را برای کاربر راحت‌تر می‌سازد.

 

از مهم‌ترین امکانات افزوده شده در این نسخه، تبدیل خودکار نام‌های نویسندگان انگلیسی به زبان فارسی است که نخستین‌‌بار در نرم‌افزارهای استنادی ارائه شده است. در این امکان با انتخاب یک منبع از زبان انگلیسی و انتخاب گزینه «تبدیل منبع»، برنامه از طریق اتصال به بانک نام‌ها با امکان ویرایش و اصلاح آن‌ها از سوی کاربر، اسامی را به صورت خودکار به رسم‌الخط فارسی تبدیل می‌کند.

 

همچنین امکان گزارش‌گیری کتابنامه براساس نوع گزینه کتابشناختی، قابلیت دیگری است که به کاربر امکان می‌دهد به تفکیک منابع ذخیره شده، کتابنامه تولید کند، فرآیندی که برای فعالان این حوزه همچنین برخی از شیوه‌های استنادی پرکاربرد است.

 

 افزوده شدن واژه «استفتاء» به جاینمای پژوهیار، اتصال شابک به بانک خانه کتاب ایران و امکان جستجوی اطلاعات برای پژوهیار از دیگر ویژگی‌های اضافه شده در این به‌روزرسانی است. کاربران می‌توانند از طریق این نرم‌افزار به پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای ، کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، پایگاه اطلاع‌رسانی کتابخانه‌های ایران، پرتال جامع علوم‌انسانی و المکتبه الشامله متصل شوند فرایندی که به‌صورت خودکار صورت می‌گیرد و همزمان با به روزرسانی نسخه، رابط‌های کروم، فایرفاکس و اپرا نیز به روز خواهند شد.

 

پژوهیار، ابزاری پژوهشی و قدرتمند است که به کاربران کمک می‌کند تا گردآوری، سازماندهی و تجزیه و تحلیل منابع علمی خود رابه آسانی انجام دهند و سپس با تکیه بر آن بتوانند به نحو مناسبی و بر اساس شیوه‌نامه استناددهی مورد نظر خود، به مستندسازی حاصل پژوهش خود در قالب کتاب، پایان‌نامه و مقاله بپردازند. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید برخط پژوهیار به سایت www.pajoohyar.ir مراجعه کنند./998/د102/ق 

منبع: مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی

ارسال نظرات