۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۳۲۴۹۲۴
مدیر حوزه علمیه امام القائم عنوان کرد؛

اگر انقلاب اسلامی نبود، جهان اسلام و فرهنگ شیعه زنده نمی‌ماند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام القائم گفت: اگر انقلاب اسلامی نبود واقعا جهان اسلام و فرهنگ شیعه زنده نمی‌ماند و نمی‌توانستیم مراسم‌های دینی را به جا آوریم.
حجت الاسلام بدري(مدير مدرسه علميه امام القائم(عج))

حجت الاسلام سید کاظم بدری، مدیر حوزه علمیه امام القائم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت ایام اعتکاف، گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی رونق دادن به مراسم‌های دینی مثل اعتکاف بود، زیرا در گذشته فقط طلاب به انجام این مراسم‌ها می‌رفتند.

 

مدیر حوزه علمیه امام القائم با اشاره به حال معنوی خوبی که در این مراسم وجود دارد، خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده این حال معنوی در روحیه شرکت کنندگان در اعتکاف تأثیر زیادی گذاشته به نحوی که در سال‌های بعد شاهد هستیم ثبت نام کنندگان اکثرا از میان افراد سال پیش هستند.

 

حجت الاسلام بدری با بیان اینکه از آداب اعتکاف نماز و روز باید انجام شود یادآور شد: در شب اول ابتدا زیارت امین الله خوانده می‌شود و آداب اعتکاف خدمت مردم گفته شده و مردم به مدت ٣روز معتکف می‌شوند.

 

وی ادامه داد: در این سه روز عمدتا مردم به نماز و روز پرداخته و اگر فردی دو روز تمام در مسجد بماند روز سوم بر او واجب می‌شود و فقط در صورت ضرورت می‌تواند برود و بیاید.

 

مدیر حوزه علمیه امام القائم در رابطه با شرایط صحت اعتکاف، گفت: شخص معتکف باید إیمان داشته باشد، عاقل بوده، قصد غربت کند، روزه دار شود، کمتر از سه روز حضور مجاز نیست، اجازه همسر یا پدر و مادر إلزامی است، حتما به مسجد جامع شهر رفته و از مسجد نباید بیرون برود.

 

حجت الاسلام بدری با اشاره به اینکه شش مسأله موجب ابطال اعتکاف می‌شود، اظهار داشت: در این مراسم امکان نزدیکی با همسر وجود ندارد، استمناع حرام است، امکان عطر زدن و خرید رفتن نیست، مجادله و درگیری نیز ممنوع است.

 

وی در ادامه افزود: اگر انقلاب اسلامی نبود واقعا جهان اسلام و فرهنگ شیعه زنده نمی‌ماند و نمی‌توانستیم مراسم‌های دینی را به جا آوریم، به لطف این انقلاب برکات معنوی ما به دنیا سرایت کرده و حتی برای تحصیل حوزه از خارج کشور به ایران سفر می‌کنند.

 

مدیر حوزه علمیه امام القائم در پایان گفت: ما از رسانه‌ها انتظار بیشتری داریم چرا که پوشش این مراسم‌ها سبب ایجاد انگیزه در جامعه شده و آگاهی لازم را به اقشار کشور می‌رساند و موجب پرشور تر شدن هر چه بیشتر این مراسم می‌شود./9591/302/ب2

ارسال نظرات