۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۳۲۴۸۹۳
مدیر کل اداره‌ اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:

مسابقات قرآنی سبب گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اداره‌ اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان این که قرآن دارای ظرفیت بسیار بالایی در تمامی امور اجرایی کشور است و در کشور همگان باید در ترویج این مهم گام بردارند، گفت: مسابقات قرآنی سبب گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی می شود.
حجت الاسلام عباسيان مدير کل اوقاف و امور خيريه استان مرکزي

حجت الاسلام آیت الله عباسیان مدیر کل اداره‌ اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان این که قرآن دارای ظرفیت بسیار بالایی در تمامی امور اجرایی کشور است و در کشور همگان باید در ترویج این مهم گام بردارند، گفت: مسابقات قرآنی سبب گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی می شود.

 

مدیر کل اداره‌ اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در رابطه با ثبت‌نام مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف ابراز کرد: این ثبت نام تا 13خردادماه ادامه دارد، البته در برخی از شهرستان‌ها این زمان متفاوت است که ضرورت دارد علاقه‌مندان با مراجعه به اوقاف شهرستان خود از مهلت دقیق ثبت‌نام اطلاع پیدا کنند.

 

حجت الاسلام عباسیان در تشریح ثبت‌نام سی‌و‌نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف و امور خیریه گفت: از سال گذشته مسابقات قرآن دچار تغییراتی در نحوه برگزاری به ویژه در بخش دانش‌آموزی(کمتر از 18 سال) شده است، اما این بدان معنا نیست که اوقاف هیچگونه دخالتی نداشته باشد، این سازمان به‌عنوان ناظر عالی مسابقات کل کشور است و بر اساس آن نیز وظیفه و جایگاه سازمانی در نحوه برگزاری مسابقات دارد.  



مدیر کل اداره‌ اوقاف و امور خیریه استان مرکزی هدف از اعمال تغییر پیش آمده در نحوه برگزاری مسابقات را پرهیز از موازی‌کاری دانست و اظهار کرد: سازمان اوقاف و امورخیریه با برگزاری مسابقات قرآن به سمتی می‌رود که از همسو شدن و تکراری برگزار شدن مسابقات در دستگاه‌های مختلف جلوگیری کند و به همین منظور برگزاری مسابقات در گروه دانش‌آموزی را به آموزش‌وپرورش واگذار کرد

 

حجت الاسلام عباسیان بابیان اینکه سازمان اوقاف با برگزاری مسابقات سراسری قرآن و معارف تمامی اقشار جامعه نظیر دانشجو، طلبه و مردم عادی را تحت پوشش قرار می‌دهد، هدف از برگزاری این مسابقات را ترویج قرآن دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی به عنوان حاکمیت اسلامی معارف الهی و قرآنی را در جامعه گسترش دهد و برگزاری مسابقات یکی از مسیرهای است که از آن به اهداف خواهیم رسید.  

 

مدیر کل اداره‌ اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خاطر نشان کرد: حضور در رشته‌های مختلف قرآنی در راستای انس بیشتر با قرآن کریم و فهم آیات الهی است، باید کاری کنیم تا افراد جامعه روز به روز ارتباط بیشتری با قرآن داشته باشند و به سمت درک حقیقت حرکت کنند، برنامه ما از برگزاری مسابقات قرآن عمل به مضامین این مصحف شریف است.  

 

حجت الاسلام عباسیان گفت: با توجه به اینکه هرسال مرحله کشوری مسابقات اوقاف و امور خیریه در فصل سرد سال برگزار می‌شد و این امر موجبات سختی شرکت‌کنندگان را فراهم می‌ساخت، سازمان اوقاف در تصمیمی جدید ثبت‌نام مرحله شهرستانی را زودتر از موعد مقرر آغاز کرده تا در آبان‌ماه امسال پرونده مرحله استانی نیز بسته شود.  

 

وی افزود: اگر ثبت‌نام شرکت‌کنندگان در رشته‌ها به حد نصاب نرسد قرار براین است که مسابقات در هر دو یا سه شهرستان که در مجاورت یکدیگر قرار دارند با مرکزیت یکی از شهرستان‌ها برگزار شود.

 

مدیر کل اداره‌ اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: دانش‌آموزان برای شرکت در مسابقات باید حتماً ثبت‌نام خود در سایت اوقاف را تکمیل کنند، اگر داوطلبی به کسب رتبه دست یابد اما نام وی در سایت اوقاف ثبت نشده باشد ممکن است برای حضور در مرحله استانی یا کشوری با مشکل مواجه شود.  

 

حجت الاسلام عباسیان در ادامه گفت: سی‌و‌نهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در رشته‌های حفظ 5 جزء تا مرحله استانی، حفظ 10 جزء تا مرحله کشوری، حفظ 20 جزء تا مرحله کشوری، حفظ کل تا مرحله کشوری(خواهران) و بین‌المللی(برادران)، قرائت تحقیق خواهران تا مرحله کشوری و برادران بین‌المللی، قرائت ترتیل هر گروه خواهران و برادران تا مرحله کشوری، معارف در هر دو بخش تا مرحله کشوری، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی تا مرحله کشوری خواهد بود و در رشته‌های اذان و ابتهال نیز برادران می‌توانند تا مرحله کشوری صعود کنند./842/302/ب1

ارسال نظرات