۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۳۲۴۷۷۱
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه:

دولت در عمل توجهی به اقتصاد مقاومتی نداشته است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه تبعیت از کشورهای غربی را منتج به ترویج ناهنجاری ها و تبدیل شدن به مهره‌ای بی اراده در مقابل آنان دانست و گفت: با تبدیل شدن به قدرت اقتصادی منطقه می‌توانیم در مقابل داعش و عربستان که ابزار غرب برای به هم ریختن جهان اسلام هستند بایستیم.
حجت الاسلام محمد حسن نبوي
حجت الاسلام محمد حسن نبوی معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تبیین دو شاخصه اقتصاد مقاومتی گفت: شاخصه اول این است که ما به جای اینکه یک کشور مصرف کننده باشیم و دستمان به طرف کشورهای دیگر دراز باشد در داخل احتیاجات خود را تأمین کنیم البته این سخن به معنای قطع رابطه با دنیا نیست.
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه ادامه داد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هر چند سعی دارد که اقتصاد کشور بر پای خود اتکا داشته باشد و توانمندی‌ها و استعدادهای درونی خود را شکوفا کند اما در موارد ضروری از بازارهای جهانی استفاده می‌کند.
حجت الاسلام نبوی در تبیین شاخصه دوم اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی به جای اینکه به توانمندی‌های منابع مالی، نفت و معادن توجه داشته باشد به دنبال این است که سعی کند ضمن استفاده از این منابع در حد ضرورت به نحوی عمل کند که این معادن را به صورت خام نفروشد بلکه به فرآورده‌ها تبدیل کند.
وی با بیان اینکه ممکن است اقتصاد مقاومتی مشکلاتی را نیز داشته باشد گفت: اجرای سیاست‌های این نوع از اقتصاد هر چند ممکن است سختی‌هایی در حال حاضر برای ما داشته باشد اما استفاده فرزندان ما در نسل‌های آینده و زندگی بهتر آنان باید انگیزه‌ای برای عمل به این سیاست‌ها باشد.
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه با ابراز تأسف از فعالیت‌های دولت در زمینه اقتصادی در دو سال اخیر ابراز داشت: در مدت گذشته از دولت فعلی، دولتمردان تمام توجه خود را برای ایجاد ارتباط با کشورهای غربی صرف کردند و سعی داشتند که مشکلات کشور را از این راه حل کنند.
حجت الاسلام نبوی افزود: دولت در این دو سال به اقتصاد مقاومتی بی اعتنا بوده است و علت اینکه رهبر معظم انقلاب بر اقدام و عمل تأکید کردند این است که کار برنامه کلان اقتصاد مقاومتی تهیه و تدوین و توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده ولی اقدام و علمی در این باره انجام نشده است.
وی وظیفه حوزه‌های علمیه را فرهنگ‌سازی در زمینه اقتصاد مقاومتی توصیف کرد و گفت: روحانیان باید مبانی اقتصاد مقاومتی را بر اساس آیات و روایات برای مردم تبیین کنند و مردم را به سمت و سوی استفاده از کالاهای خود ترغیب می‌کند.
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه با اشاره به آیه‌ای از قرآن با مضمون سفارش به دوستی نکردن مؤمنان با کفار اظهار داشت: ما گاهی از مواقع به جای اینکه با هموطنان خود تعامل اقتصادی داشته باشیم دم از جامعه جهانی می‌زنیم که طبیعتاً انتظارات خاصی از ما دارند که اگر آن‌ها نباشد با ما همکاری نمی‌کنند.
حجت الاسلام نبوی تصریح کرد: نهایت ارتباط با کفار دست برداشتن از دین است؛ قرآن می‌فرماید که یهود و نصارا که مصداق بارز آن اسرائیل و آمریکای کنونی است به هیچ وجه از شما راضی نمی‌شوند تا دست از مواضع خود بردارید و تابع آن‌ها شوید؛ آن‌ها در بحث هسته‌ای چقدر ایران اسلامی را اذیت کردند با این حال حتی اگر هسته‌ای کاملاً بسته شود به سراغ موشک‌ها، پهبادها، تانک‌ها و به طور خلاصه تمام توانمندی‌های ما می‌روند تا همه را از بین ببرند.
وی ادامه داد: بعد از اینکه تمام توانمندی ما توسط کشورهای اروپایی از بین برود باید جوابگوی حقوق بشر در غالب قواعد غربی باشیم و پس اینکه همجنس بازی را در کشور ترویج کردیم اراده ما را نابود کرده‌اند و مانند شاه پهلوی مهره‌ای در دستان آنان خواهیم بود.
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه ابراز داشت: راه مقابله این است که مسلمانان روی پای خود بایستند؛ دشمنان اسلام با عوامل خود مانند داعش و عربستان سعودی مشکلات را در جهان اسلام بیشتر می‌کنند و ما اگر بتوانیم از لحاظ اقتصادی روی پای خود بایستیم به یک قدرت بزرگ منطقه‌ای تبدیل می‌شویم و می‌توانیم در مقابل فعالیت‌های آن‌ها ایستادگی کنیم./836/ت302/ج
ارسال نظرات