۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۳۲۳۹۵۷
امام جمعه پردیسان:

چراغ سبز برخی داخلی ها دشمن را به تغییر رفتار ما امیدوار کرده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که شهید آوینی انقلاب، جنگ تحریم و تسخیر لانه جاسوسی را فتح می‌دانست، گفت: این نگاه هنرمندانه آوینی است که او را ماندگار کرده است.
قوامي امام جمعه پرديسان

به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه پردیسان قم، با اشاره به آیه 95 سوره اعراف اظهار داشت: ایمان و تقوا سبب باز شدن درهای زمین و آسمان بر روی انسان می‌شود و رونق مادی و معنوی را برای انسان به همراه دارد؛ کلید رونق اقتصادی در تقوا است.

 

وی با بیان این که 20 فروردین به مناسبت شهادت شهید آوینی که روز هنر انقلاب اسلامی نامیده شده است، گفت: هنر و قلم شهید آوینی مورد تأیید مقام معظم رهبری بود و در حالی که قبل از انقلاب تمام اقسام هنر را حرام می دانستند امام فرمودند که هنری زیبا و پاک است که کوبنده استکبار و نابود کننده اسلام سازش‌کار و فرو مایه و در یک کلمه اسلام امریکایی باشد و آوینی به خاطر این که این هنر را داشت ماندگار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که رهبر انقلاب هنرمند است، گفت: ما اگر بخواهیم هنر انقلاب را در یک کلمه خلاصه کنیم آن کلمه روایت فتح است؛ مجسمه ساز، شاعر، فیلمساز و سایر هنرها باید فتح را روایت کنند زیرا ما معاصر فتح بزرگیم و این فتح تا فتح الفتوح امام عصر(عج) ادامه خواهد داشت.

 

وی امام باقر(ع) را راوی فتح دانست و خاطرنشان کرد: این امام در طول 52 سال زندگی خود حوادث تلخ زیادی را دیده و از فتح بزرگ عاشورا روایت کرده است.

 

امام جمعه پردیسان با بیان این که شهید آوینی تمام حوادث انقلاب، جنگ و تسخیر لانه جاسوسی را فتح می‌دانست، افزود: با این نگاه است که انسان ماندگار می‌شود؛ امروز تحریم‌ها هم فتح است، این تهدیدها هم فتح است و باید با عینک شهید آوینی این حوادث را ببینیم و با نگاه هنر مندانه به آن بنگریم.

 

وی با اشاره به متن روایت فتح از شهید آوینی، ابراز داشت: چند سال پیش در 20 فروردین غنی سازی اورانیوم را به بیست درصد رساندیم و سپس بد حادثه آن را دچار برجام کرد و با این که رهبر انقلاب آن را 9 قید زد ولی باز هم گفت فواید برجام اندک است.

 

دشمنان به خاطر چراغ سبز برخی در داخل به تغییر رفتار ما امیدوارند
حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که استکبار به دنبال غارت همه هستی این مردم است، یادآور شد: این که دشمنان می‌گویند ما به دنبال تغییر رفتار ایران هستیم به خاطر این است که عده‌ای در داخل چراغ سبز نشان داده‌اند و آنها را امیدوار کرده‌اند؛ ولی ما نمی‌گذاریم که جلوی فتح ما را بگیرند و با مقاومت و اقتصاد مقاومتی که ابزار فتح است خواهیم ایستاد و نخواهیم گذاشت که این فتح را از ما بگیرند.

 

امام جمعه پردیسان در خطبه اول با اشاره به خطبه 198 نهج البلاغه در رابطه با رعایت تقوی، اظهار دشت: ماه رجب ماه عبادت و خود سازی و شادی شیعیان است که با میلاد امام باقر(ع) شروع شده است.

 

طلب حلال سر فصل اقتصاد مقاومتی است
وی با اشاره به روایاتی که امام باقر(ع) در رابطه با اقتصاد مقاومتی بیان کرد: ایشان به طلب حلال در 5 حدیث اشاره کرده‌اند که از آن جمله این روایت است که عبادت 70 جزء دارد که با فضیلت ترین آن طلب حلال است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که باید فرهنگ کسب حلال را تقویت و به جاهای دیگر صادر کرد، افزود: در برخی احادیث آمده است که کسی که بیت المال را برای خودش مصرف می‌کند و خود را بر مردم برتر می‌داند ملعون است و دچار عذاب خواهد شد ولی متأسفانه برخی افراد به راحتی از بیت المال استفاده و توجیهات شرعی هم برای خود درست می‌کنند.

 

وی با ابراز خرسندی از طرحی که در مجلس مطرح شده است مبنی بر این که مسئولان بانکی اگر خلاف کنند باید مجازات شوند، گفت: خدا این گونه افراد را وعده عذاب داده است و حکومت اسلامی هم باید با آنها خشن رفتار کند تا اقتصاد سالمی داشته باشیم؛ همچنین مقام معظم رهبری روی مالیات تأکید زیاد دارند و از این جهت که کشاوزی اساس اقتصاد مقاومتی است بحث زکات در اسلام مطرح شده است.

 

امام جمعه پردیسان اساس اقتصاد مقاومتی را افزایش مالیات ها و کاهش خام فروشی و وابستگی به نفت دانست و افزود: اگر ما زکات و خمس بدهیم فایده اول آن فقر زدایی است؛ اسلام با کسب روزی حلال مخالفت ندارد و در روایتی از امام باقر(ع) آمده است که دنیا بهترین کمک برای آخرت است و باید زندگی را با اقتصاد خدا پسندانه طی کنیم و در آخرت از این مزرعه برداشت داشته باشیم.

 

وی با اشاره به این که بیکاری یک بیماری مزمن در جامعه است، گفت: امام باقر(ع) فرمودند که از مردم بی نیاز باشید، وابسته به بیگانه نباشید، توسعه بر عیال و اهل خود بدهید و به همسایگان خود برسید و به آنها کمک کنید و این نشان می دهد که ائمه تا چه اندازه به اقتصاد سالم تأکید داشته‌اند.

 

اقتصاد مقاومتی به معنی داشتن اخلاق در اقتصاد است
حجت الاسلام والمسلمین قوامی اقتصاد مقاومتی را تقویت اخلاق دانست و ابراز داشت: اگر مقداری روزی انسان دیر به دست آمد باید صبر پیشه کرد و نباید دست خود را پیش دیگران دراز و گردن کج کنیم؛ در حدیثی از امام باقر(ع) نقل شده است که با صدقه دادن امراض اقتصادی را از خود دور کنید زیرا صدقه باعث افزایش روزی می‌شود و صدقه پنهانی فقر را دفع و عمر را زیاد می‌کند.

 

وی تقدیر المعیشه را خلاصه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: کسب علم و اقتصاد مقاومتی و مقاومت اندیشه سه پایه کمال و عزت است و اگر این سه مورد را داشته باشیم دیگر در رتبه 20 جهانی نخواهیم بود و در صدر کشورهای پیشرفته قرار خواهیم گرفت./843/پ201/ج

ارسال نظرات