۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۳۲۳۹۱۶
استاد اخلاق حوزه علمیه:

استفاده‌ بی‌رویه از کالاهای خارجی استقبال از استکبار است

خبرگزاری رسا ـ متولی مدرسه علمیه مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی گفت: امروزه شاهد استفاده‌ بی‌رویه از کالاهای خارجی هستیم که مثابه‌ استقبال از استکبار است و سبب می‌شود اموال مسلمین به جیب دشمنان سرازیر شده و محیطی مساعد در جهت بهره برداری دشمنان فراهم شود در حالی که خرید کالای ایرانی گامی در جهت تعالی اقتصاد و افزایش کیفیت است.
آيت‌الله حبيبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن حبیبی، متولی مدرسه علمیه مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی، در کلاس درس اخلاق که پیش از ظهر بیستم فروروردین ماه  در مسجد المهدی برگزار شد، با اشاره به آغاز سال جدید، گفت: نوروز و سال جدید نباید صرفا حول حالنا و کلام باشد زیرا همانطور که دعا به تنهایی سبب رفع مشکل نمی‌گردد، ایجاد تحولات معنوی نیز نیازمند تحولات دینی و ایجاد آشنایی با فرهنگ دین است که سبب آمادگی تعلیقی نیز می‌‌شود.

 

وی گفت: امروزه شاهد استفاده‌ بی‌رویه از کالاهای خارجی هستیم که مثابه‌ استقبال از استکبار است و سبب می‌شود اموال مسلمین به جیب دشمنان سرازیر شده و محیطی مساعد در جهت بهره برداری دشمنان فراهم شود در حالی که خرید کالای ایرانی گامی در جهت تعالی اقتصاد و افزایش کیفیت است.

 

وی افزود: ضعف‌هایی که امروز در بحث صنعت شاهدش هستیم ثمره‌ استقبال از استکبار است که در وهله‌ اول عزت مسلمین را خدشه‌دار می‌کند.

 

استاد حوزه همچنین با اشاره به بخشی از وصیت‌نامه سیاسی ـ عبادی امام خمینی(ره)، گفت: امروزه همچنان با عدم شناخت کامل مسلمین از ائمه اطهار و خاندان اهل بیت(ع) مواجه هستیم که در تمامی طبقات جامعه و حتی روحانیون وجود دارد و اشتیاق لازم در جهت شناخت بسیار کم است آن طور که برخی از افراد با شرکت در هیئات و سخنرانی‌ها به دنبال تحولات دنیوی هستند نه تحولات معنوی.

 

وی همچنین به مناسبت میلاد مبارک امام محمدباقر (ع) به بررسی شخصیت و سجایای اخلاقی این امام بزرگوار شیعه پرداخت و ایشان را پایه‌ریز دانش، در جهت بسط دادن شیعیان و پایه گذار نهضت علمی در جهت پاسخ به انحرافات دروغین و بیان حقایق اسلام خواند./9599/202/ب2

ارسال نظرات