۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۳۲۳۸۱۰
رییس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس خبر داد؛

بازدید 750 هزار نفر از مناطق عملیاتی در ایام نوروز

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس گفت: بیش از 750 هزار نفر از مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس در نوروز 95 بازدید کردند.
سردار سرتيپ بهمن کارگر رييس بنياد حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار سرتیپ بهمن کارگر خاطرنشان کرد: از ابتدای اسفند 94 تا 16 فروردین امسال 750 هزار نفر از مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید کردند که در مقایسه با سال گذشته 20 درصد افزایش بازدید داشته­ایم.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته 5/5 میلیون نفر از مناطق عملیاتی بازدید کردند، گفت: نزدیک به 80 درصد بازدید کنندگان جوانان 15 تا 30 سال هستند که 50 درصد آنان نخستین بار به این سفر می­آیند.

 

سردار کارگر افزود: از 20 اسفند(روز راهیان نور) به مدت 10 شب جشنواره ره آورد سرزمین نور برگزار شد که به این جشنواره 32 هزار اثر فرهنگی ارسال شده است .

 

وی با بیان اینکه 27 هزار خادم افتخاری در راهیان نور داریم، گفت: همچنین 15 هزار مبلغ روحانی و 25 هزار راوی در راهیان نور حضور دارند.

 

سردار کارگر ادامه داد: 50 درصد راویان راهیان نور کسانی هستند که در دفاع مقدس حضور داشتند و 50 درصد جوانانی هستند که با آموزش­های داده شده مسئولیت راویتگری را در مناطق عملیاتی بر عهده دارند.

 

وی به مشکل شب مانی در یادمان­های دفاع مقدس در سال­های گذشته اشاره کرد و گفت: هم اکنون، می­توانیم 120 هزار نفر را در مناطق عملیاتی اسکان دهیم که 100 هزار نفر آنها در مناطق عملیات جنوب، خوزستان و ایلام هستند.

 

رییس بنیاد حفظ آثار از حضور 50 هزار نفر در لحظه سال تحویل در منطقه عملیاتی شلمچه خبر داد و ابراز امیدواری کرد در سال 95 ظرفیت بازدیدکنندگان راهیان نور به شش میلیون نفر برسد./822/102/ب2

 

منبع: واحد مرکزی خبر

ارسال نظرات