۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۳۲۳۵۳۹
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

آمادگی بیش از 140 مسجد برای برگزاری مراسم اعتکاف امسال

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از آمادگی بیش از 140 مسجد استان برای برگزاری مراسم اعتکاف امسال خبر داد و گفت: باید کیفیت بخشی به برنامه های اعتکاف مورد توجه قرار گیرد.
معاون فرهنگي تبليغات اسلامي چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام حسن بت شکن، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، امشب در نشست ستاد شئون فرهنگی این استان که با محوریت برنامه ریزی برای مراسم اعتکاف امسال برگزار شد، با تأکید بر جنبه مردمی بودن اعتکاف گفت: باید کیفیت بخشی به برنامه های اعتکاف مورد توجه قرار گیرد.

 

وی اعزام مبلغان ویژه به مساجد برگزاری اعتکاف را یکی از راه های ارتقابخشی به برنامه ها دانست و افزود: سعی می ‌شود مبلغان شاخص و تخصصی برای سخنرانی در مراسم اعتکاف امسال در مساجد شهرستان های نه گانه دعوت شوند.

 

حجت الاسلام بت شکن با بیان این که امسال برای هر شهرستان یک مبلغ دینی کارآزموده و متخصص از قم دعوت کرده ایم که در سه روز مراسم اعتکاف در آن شهرستان حضور دارد، افزود: سرکشی مرتب و مستمر به مساجد مجری مراسم اعتکاف شهرستان ها و حضور در بین معتکفان و برگزاری گفتمان های دینی از رسالت این مبلغ دعوت شده است.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان این کهسامانه جامع نام نویسی مراسم اعتکاف در این استان همچون دو سال قبل فعال و با فعالیت این سامانه تمام مشخصات معتکفان ثبت و به روز رسانی می‌شود، گفت: داوطلبان حضور در مراسم اعتکاف امسال می توانند به آدرس اینترنتی www.etekafchb.ir مراجعه کرده و نسبت به نام نویسی اقدام نمایند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که مراسم اعتکاف امسال از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به مدت سه روز در مساجد استان برگزار می‌شود، ابراز داشت: در سال گذشته بیش از هشت هزار و 800 نفر در مراسم اعتکاف استان شرکت کردند که بیش از 7 هزار نفر این تعداد را خواهران تشکیل می دادند.

 

حجت الاسلام بت شکن با بیان این که خواهران 80 درصد جمعیت معتکفان سال گذشته را به خود اختصاص دادند، گفت: در سال گذشته 141 مسجد در استان میزبان حضور معتکفان بودند که امسال نیز همین مساجد آمادگی برگزاری مراسم اعتکاف را دارند.

 

وی با اشاره به این که بیش از 60 درصد معتکفان سال گذشته را جوانان و نوجوانان تشکیل دادند و این یک امتیاز ارزنده است، تصریح کرد: طبق نظرسنجی که از معتکفان سال گذشته صورت گرفت نحوه آشنایی و اطلاع آن ها از مراسم اعتکاف از طریق صدا و سیما، فضای مجازی و اطلاع رسانی ائمه جمعه و جماعات در مساجد بوده است که می طلبد امسال نیز در این زمینه ها کار اساسی صورت گیرد.

 

حجت الاسلام بت شکن با بیان این که در سال گذشته بیش از 200 نفر مبلغ دینی به مراسم اعتکاف در مساجد استان اعزام شد، گفت: از این تعداد 130 نفر مبلغ و 72 نفر مبلغه بودند که توانستند به برگزاری مراسم های دینی و نماز جماعت و مشاوره دینی و پاسخ گویی به شبهات اعتقادی بپردازند.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به این که در سال گذشته 124 قاری استانی از طریق دارالقرآن الکریم به مساجد مجری اعتکاف اعزام شدند، اظهار داشت: به یقین امسال نیز درصد فراوانی اعزام روحانی و قاری به مساجد اگر بیشتر از سال گذشته نباشد، کمتر نیست./9457/202/ب3

ارسال نظرات