۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۳۲۳۵۳۸
کارشناس مسائل دینی:

خودسازی از ویژگی‌های بارز مادر نمونه است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی گفت: خودسازی و حسن خلق را از ویژگی‌های بارز مادر نمونه است مادر نمونه در امر خودسازی و کسب رضایت الهی تلاشی وافر دارد چرا که می‌داند نقش و رفتار او در تربیت و شکل گیری شخصیت فرزندان بسیار مثمر ثمر خواهد بود.
خودسازی از ویژگی‌های بارز مادر نمونه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی آقابابا، کارشناس مسائل دینی، امروز در جشن میلاد بانوی مهرکه در ضلع شرقی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و با حضور خانواده معزز شهدا و مسؤولان عالی رتبه شهرری برگزار شد، در خصوص ویژگی‌های مادران نمونه، گفت: دین اسلام، مبین ویژگی‌های مادر نمونه است.

 

حجت الاسلام آقابابا خودسازی و حسن خلق را از ویژگی‌های بارز مادر نمونه دانست و تصریح کرد: مادر نمونه در امر خودسازی و کسب رضایت الهی تلاشی وافر دارد چرا که می‌داند نقش و رفتار او در تربیت و شکل گیری شخصیت فرزندان بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

 

این کارشناس مسائل دینی دقت و اهمیت والدین به نماز و رعایت آداب اسلامی را ویژگی دوم مادران نمونه بیان کرد و گفت: پدران و مادران باید خود عامل به دین باشند تا بتوانند فرزندان خود را به راه درست هدایت کنند.

 

این مبلغ برجسته با اشاره به قناعت حضرت زهرا(س)، ابراز کرد: حیات طیبه حضرت زهرا(س) که با قناعت متداوم بود الگویی مناسب برای مادران نمونه به شمار می‌آید.

 

وی با تاکید به اینکه پدران و مادران باید در تکریم و احترام به والدین خود بسیار تلاش کنند، اظهار داشت: اگر پدران و مادران به والدین خود احترام بگذارند ثمره این تکریم و احسان را از فرزندانشان خواهند دید.

 

حجت الاسلام آقابابا ارتباط کلامی والدین با فرزندان را بهترین فعل دانست و گفت: متاسفانه ما امروز شاهد کمرنگ شدن ارتباط کلامی والدین با فرزندان و بالعکس هستیم و این امر سبب فاصله و طلاق عاطفی در بین اعضای خانواده شده که یکی از عوامل آن استفاده نادرست از فضای مجازی است./813/202/ب3

ارسال نظرات