۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۳۲۳۵۲۰

تدوین کتاب خاطرات رزمندگان مرکز خاصبان تبریز

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر مطالعات ادبیات پایداری حوزه هنری آذربایجان شرقی از تدوین و نگارش کتاب خاطرات رزمندگان و فرماندهان مرکز آموزشی خاصبان تبریز خبر داد.
کتاب دفاع مقدس

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، دفتر مطالعات ادبیات پایداری حوزه هنری استان آذربایجان شرقی در ادامه طرح گردآوری، تدوین و نگارش کتاب خاطرات رزمندگان و فرماندهان مرکز آموزشی خاصبان تحت عنوان «خاصبان 35 کیلومتر» امروز میزبان جواد صالحی از دیگر رزمندگان و مربیان آموزشگاه خاصبان بود.


مسؤول دفتر مطالعات ادبیات پایداری حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: جواد صالحی از دیگر رزمندگان و مربیان آموزشگاه خاصبان است که برای تکمیل پروژه‌ی کتاب "خاصبان 35 کیلومتر" پای صحبت‌هایش نشستیم.


داوود خدایی ادامه داد: صالحی متولد 1333 شهرستان میانه بوده و در اولین دوره‌ این آموزشگاه (دوره‌ ششم سپاه) زیر نظر مربیانی چون مصطفی مولوی، علی تجلایی، غلامحسن سفیدگری و ... دوره دیده است.


وی اضافه کرد: این رزمنده دوران دفاع مقدس بعد از سپری کردن آموزش‌های تخصصی در تهران، از دوره‌ نهم به عنوان مربی تاکتیک در این آموزشگاه مشغول فعالیت شد.


مسؤول دفتر مطالعات ادبیات پایداری حوزه هنری آذربایجان شرقی با بیان اینکه جواد صالحی پیشرفت خود را مدیون "خاصبان" می داند، بیان کرد: این آموزشگاه بستری شد تا جوانان زیادی در آن رشد نموده و راهی میادین کارزار گردند و نقش کلیدی در دفاع از مملکت برعهده داشته باشند.


خدایی همچنین تدوین چنین کتاب‌هایی را امری به‌جا و مناسب دانسته، حفظ و اشاعه‌ این اسناد را گامی در راستای انتقال مفاهیم و ارزش‌های والای ایثار و شهادت دانسته، اضافه نمود: حوزه‌ی هنری همواره طلایه دار حرکت در مسیر اشاعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل حاضر و آینده می باشد.


لازم به ذکر است، در "خاصبان 35 کیلومتر" سعی خواهد شد با تعدادی از رزمندگان و مربیان این مرکز آموزشی مصاحبه و خاطرات تلخ و شیرین آنها گردآوری شود./935/پ202/ق

ارسال نظرات