۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۳۲۳۳۵۰
در ایام عید نوروز صورت گرفت؛

بازدید زائران و گردشگران 30 کشور جهان از آستان حضرت معصومه

خبرگزاری رسا ـ زائران و گردشگران 30 کشور جهان در ایام تعطیلات عید، آستان حضرت معصومه(س) را به ‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده و به زیارت بانوی کریمه مشرف شدند و همچنین آمریکا بعد از کشورهای اسلامی در ایام عید بیشترین تعداد زائر و گردشگر را به آستان حضرت معصومه(س) داشته است.
حرم حضرت معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در ایام تعطیلات عید زائران و گردشگران 30 کشور جهان، آستان حضرت معصومه(س) را به ‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده و به زیارت بانوی کریمه(س) مشرف شدند و همچنین آمریکا بعد از کشورهای اسلامی در ایام عید بیشترین تعداد زائر و گردشگر را به آستان حضرت معصومه(س) داشته است.


از این تعداد زائر 533 نفر غیرمسلمان بودند و از کشورهایی مانند آلمان، ایتالیا، اسپانیا و هلند به آستان حضرت معصومه(س) سفرکرده بودند که با همراهی کارشناسان دینی مسلط به زبان‌های خارجی با حرم کریمه اهل‌بیت(ع) آشنا شدند.

 

همچنین گردشگران غیرمسلمانی که قم و حرم حضرت معصومه را در ایام عید به ‌عنوان مقصد خود انتخاب کرده بودند شامل 281 بانو و 252 مرد بودند که با تداوم ارتباط کارشناسان حرم مطهر و یا با راهنمایی لیدرهای تورهای گردشگری این سفر معنوی را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده بودند.


اضافه بر گردشگران غیرمسلمان، تعداد 2 هزار 630 زائر مسلمان از 27 کشور جهان در طول این ایام خدماتی ازجمله تور حرم شناسی، بازدید از موزه آستان، مشاوره و پرسش و پاسخ و راهنمای زائر به زبان‌های مختلف و تشرف به اسلام را از اداره زائران غیر ایرانی آستان حضرت معصومه(س) دریافت کردند.

 

پاکستان بیشترین زائر غیر ایرانی مسلمان را با 800 زائر، جمهوری آذربایجان با 570 نفر و هندوستان و لبنان و عراق و گرجستان به ترتیب با 265، 215 و 195 زائر بیشترین زائران مسلمان غیر ایرانی بودند که در ایام عید به حرم حضرت معصومه(س) مشرف شدند.


اضافه بر این پس ‌از این شش کشور، بیشترین زائر مسلمان مربوط به آمریکا بود که با تعداد 87 زائر خدماتی را از اداره زائران غیر ایرانی آستان حضرت معصومه(س) دریافت کردند و بعد از آنها در رتبه‌های بعدی کشورهای افغانستان، ترکیه و آلمان قرار گرفته و کشورهای بحرین عربستان، انگلستان، بلژیک، قزاقستان، مغرب، کنیا، کویت، تایلند، سوریه، کانادا، یمن، بنگلادش، نیجریه، استرالیا و سوئد کشورهای دیگری بودند که نمایندگانی از آنها با حضور در حرم مطهر بانوی کریمه(س) از برنامه‌های فرهنگی و خدمات آستان حضرت معصومه(س) استفاده کردند./968/
303/ب2

ارسال نظرات