۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۳۲۳۰۸۴

پیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان ها در طرح «عیدانه کتاب»

خبرگزاری رسا ـ درحالی که تنها یک روز از طرح «عیدانه کتاب» باقی مانده است، کتابفروشی‌های شهرستان ها توانستند از کتابفروشی‌های تهران پیشی بگیرند.
طرح عيدانه کتاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا، با باقی ماندن تنها یک روز از طرح «عیدانه کتاب» 244 هزار و 379 نسخه کتاب از سوی 88 هزار و 826 نفر خریداری شده است. در این طرح، استان اصفهان با 59 کتابفروشی فعال خود توانست تاکنون با بیش از 16 هزار خریدار در صدر پُرفروش‌ترین استان بر اساس خریدار قرار بگیرد و استان تهران با 86 کتابفروشی توانست با بیش از 11 هزار خریدار، رتبه دوم پُرفروش‌ترین استان‌ها را بر اساس خریدار به خود اختصاص دهد. همچنین، استان خراسان رضوی با مشارکت 31 کتابفروشی و 8 هزار و 976 خریدار، رتبه سوم طرح عیدانه کتاب را از آن خود کرد.

 

کتابفروشی‌های «مهرگان» از استان اصفهان، کتابفروشی «فرازمند رشت» از استان رشت و کتابفروشی «شهر کتاب» از استان لرستان به ترتیب با 2318، 1664 و 1657 خریدار در صدر پُرفروش‌ترین کتابفروشی طرح «عیدانه کتاب» بر اساس خریدار قرار گرفته‌اند و هیچ کدام از کتابفروشی‌های استان تهران نتوانستند در بین ده کتابفروشی پُرفروش این طرح قرار بگیرند.

 

همچنین کتاب‌های «بیشعوری» از انتشارات «تیسا»، کتاب «شازده کوچولو» از انتشارات «نگاه»، کتاب «سمفونی مردگان» از انتشارات «ققنوس»، کتاب «مناجات الصالحین (ارتباط با خدا)» از انتشارات «آیین دانش»، کتاب «رساله حقوق» از انتشارات «سرایی»، کتاب «دعاهای حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیها "با ترجمه"» از انتشارات «ندای کوثر» و کتاب «چرا باید بسم‌الله بگوییم؟ و 4 سوال دیگر: آموزش سبک زندگی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم به کودکان» از انتشارات «بوستان فدک» از پُرفروش‌ترین کتاب‌های طرح «عیدانه کتاب» شناخته شده‌اند.

 

در طرح «عیدانه کتاب» برخی کتابفروشی‌ها، کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین شده در این طرح مطابقت داشته باشند با 20 درصد تخفیف به خریداران می‌فروشند. مؤسسه خانه کتاب به نمایندگی از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبلغ تخفیف را به کتابفروشان پرداخت خواهد کرد./998/د102/ق 

منبع: مؤسسه خانه کتاب 

ارسال نظرات