۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۳۲۳۰۳۴
عضو جامعه مدرسین در گفت وگو با رسا مطرح کرد؛

روحیه ایستایی و راحت طلبی با انقلابی گری سازگار نیست/ نقش برجسته اساتید در تقویت تفکر انقلابی در حوزه های علمیه

خبرگزاری رسا ـ نماینده منتخب مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان روحیه ایستایی و راحت طلبی را با هویت انقلابی گری سازگار ندانست و نقش اساتید را در تقویت روحیه انقلابی گری در بین حوزویان بسیار شاخص دانست.
حسيني خراساني حجت الاسلام والمسلمين حسيني خراساني حجت الاسلام والمسلمين حسيني خراساني
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی عضو جامعه مدرسین و نماینده منتخب مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری از رهبر معظم انقلاب به عنوان شخصیتی بصیر و نخبه در مسائل کلان سیاسی یاد و اشاره کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب به مسأله نفوذ دشمن در حوزه‌های علمیه هشدار می‌دهند باید همگان بدانند که این نفوذ جدی است و برای مقابله با آن باید برنامه‌ریزی کرد.
 
نماینده منتخب مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در بیان گزیده‌ای از سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان طرح‌های دشمن برای انقلاب زدایی را مورد اشاره قرار دادند و هویت طرح و تفکر ضد انقلابی را تبیین کردند؛ در این سخنان رهبر معظم انقلاب راهکار مقابله با جریان انقلاب زدایی را نیز ارائه فرمودند.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی هشدار رهبر معظم انقلاب نسبت به اصل طرح انقلاب زدایی را نکته مشترک دیدار ایشان با اعضای مجلس خبرگان رهبری و مجمع نمایندگان طلاب دانست و اظهار داشت: مخلص کلام رهبر معظم انقلاب در دو دیدارشان این بود که ما برای خنثی سازی طرح و توطئه دشمن باید انقلابی بمانیم، انقلابی فکر کرده و انقلابی عمل کنیم.
 
وی توضیح داد: مقصود از انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن در کلمات رهبری تبیین شده است که ملت، مسؤولان، دانشگاه‌ها، نهادها و بویژه روحانیت و حوزه‌های علمیه باید اصول خدا محوری، وظیفه محوری و لحاظ و رعایت مصالح نظام و کشور و ملت را همواره مورد توجه قرار دهند.
 
نماینده منتخب مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: انقلابی بودن یعنی حس نشاط و حرکت و پویایی؛ روحیه ایستایی خلاف هویت انقلابی بودن است؛ روحیه راحت طلبی خلاف هویت انقلابی بودن است، نباید بی خیال بود و نباید خوابید، چون دشمن بیدار است و همواره در صدد هجمه و ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی ابراز داشت: در حقیقت یکی از شاخصه‌های انقلابی بودن تکیه بر تفکر عمیق آمیختگی دیانت با سیاست است؛ تفکر و روحیه انقلابی همان اسلام سیاسی است؛ ضدیت با اسلام سیاسی همان طرح انقلاب زدایی است که ممکن است در حوزه خواسته و یا ناخواسته مطرح باشد.
 
وی افزود: هرچند نظام مقدس جمهوری اسلامی نیازمند رفاه، آسایش، توسعه و پیشرفت است، اما به همراه تحقق تمام این موارد باید روحیه انقلابی‌گری را حفظ کنیم و با رسیدن به یک نهاد، نظام و سیستم کاری نباید از این روحیه فاصله بگیریم؛ ما محتاج نظام هستیم، نظام محتاج نهاد و سازمان است اما همه این‌ها با حفظ روحیه انقلابی‌گری باید مد نظر باشد.
 
نماینده منتخب مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در میان بزرگان حوزه که از اساتین و ارکان فقاهت به شمار می‌آیند شخصیت‌هایی وجود داشته و دارند که در حوزه‌های درسی و در آثار و نوشته‌های عمیق تحقیقی فقهی خویش روحیه انقلابی‌گری را به طور برجسته به حوزه و حوزویان و به شاگردانشان و ارادتمندان و طلاب متذکر می‌شدند.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با اشاره به کتاب ارزشمند حضرت آیت الله شیخ جواد تبریزی به نام «ارشاد الطالب» گفت: این استاد بزرگ در درس و بحث‌های خود مسائل انقلاب را مورد توجه قرار می‌دادند و در این کتاب ارزشمند به کرات آراء فقهی امام خمینی (ره) را مطرح کرده با صراحت شخصیت امام را مورد تجلیل قرار داده است. وی عبارت «الخمینی العزیز دامة شوکته» را به کار برده و با این ادبیات و تعابیر سنجیده و حساب شده از مقام امام خمینی (ره) تجلیل کرده است.
 
وی تصریح کرد: چه اشکالی دارد که اساتید معزز و معظم حوزه سنجیده، به هنگام، به مورد و به مقدار از رهبری نظام با صراحت و با تجلیل به عنوان اینکه امروز در دنیا پرچم شیعه شمرده می‌شود، پرچم روحانیت و حوزه‌های علمیه است نام ببرند؛ تجلیل از رهبری انقلاب در حوزه توسط اساتید عزیز همان تقویت روحیه و رویکرد انقلابی است.
 
نماینده منتخب مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری افزود: طلبه‌های جوان با شنیدن و خواندن چنین سخنانی از اساتید عزیز و بزرگوار به عظمت انقلاب و به عظمت رهبر انقلاب بیشتر واقف و باورمند خواهند شد و این مانع هر گونه حرکت شیطنت آمیز دشمن خواهد بود و شیاطین مجال و فرصت نخواهند یافت که برای انقلاب زدایی نفوذ و اقدام کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی حفظ شکوه و عظمت حوزه‌های علمیه را به شرط ماندگاری روحیه انقلابی به معنای صحیح و دقیق آن در حوزه‌های علمیه دانست و گفت: احیاناً اگر در پی مشاهده کم کاری‌ها، ضعف‌ها و سستی‌هایی که دانسته و یا ندانسته خواسته و یا ناخواسته از سوی مسؤولان نظام و در متن نظام دیده می‌شود باب بی‌مهری نسبت به اصل و اساس انقلاب باز شود خسارت جبران ناپذیرش متوجه اساس روحانیت و حوزه علمیه خواهد شد.
 
وی ابراز داشت: همواره حوزه های علمیه، مراجع عظام تقلید، اساتید برجسته و بزرگوار با فراصت و هوشمندی مدافع اصل انقلاب بوده و هستند و کاستی‌های موجود از ناحیه برخی مسوولان را به حساب انقلاب نگذاشته و نخواهند گذاشت.
 
نماینده منتخب مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حساب دولت ها از اصل نظام و انقلاب جداست؛ مهم و محور اصل انقلاب روحیه انقلابی‌گری و استکبار ستیزی و حمایت از مستضعفین و محرومان جهان است.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی در پایان گفت: انقلاب زدایی یعنی کمرنگ شدن روحیه استکبار ستیزی، بی‌تفاوت شدن در برابر ستمی که بر مستضعفان و محرومان روا می‌شود و دنبال زندگی و رفاه و راحتی رفتن، هویت انقلاب استکبار ستیزی و جوهره انقلاب حمایت از مستضعفان و محرومان با محوریت دین، احکام الهی و ارزش‌های اسلامی است./836/ت301/ج
ارسال نظرات