۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۳۲۲۸۹۵

بررسی باورهای بنیادین در اسلام و مسیحیت در یک کتاب

خبرگزاری رسا ـ کتاب «باورهای بنیادین در اسلام و مسیحیت» از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی راهی بازار نشر شد.
كتاب «باورهاي بنيادين در اسلام و مسيحيت»

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «باورهای بنیادین در اسلام و مسیحیت» اثر حسین نقوی از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی راهی بازار نشر شد.

 

این اثر از هفت فصل مختلف، به شرح زیر تشکیل شده است: فصل اول: قرآن و عهدین؛ فصل دوم: توحید در اسلام و مسیحیت؛ فصل سوم: وحی و نبوت در اسلام و مسیحیت؛ فصل چهارم: شریعت در اسلام و مسیحیت؛ فصل پنجم: نجات در اسلام و مسیحیت؛ فصل ششم: موعود در اسلام و مسیحیت و فصل هفتم: معاد در اسلام و مسیحیت

 

حسین نقوی در بخشی از کتاب خود درباره موضوع تحقیق چنین می نویسد:

 

هر دینی باید به سه پرسش اساسی درباره سرآغاز،سرانجام و هدف اساسی حیات انسان، پاسخ دهد که این پاسخ ها اصول دین را شکل می دهد. ادیان ابراهیمی(یهودیت، مسیحیت و اسلام) در این زمینه با وجود اشتراکات فراوان افتراقات بنیادینی دارند.

 

مسائلی چون توحید، نبوت، وحی و کتاب آسمانی، احکام و شریعت، نجات و معاد، از مسائل بنیادین مربوط به این سه پرسش هستند. از این سه دین، اسلام و مسیحیت به سبب برخورداری از اکثریت و نیز اهتمام به دعوت و تبلیغ و تقابلی که میان مسلمانان و مسیحیان ایجاد شده است، بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند. نوشتار حاضر، بررسی تطبیقی برای دستیابی به این پاسخ‌ها در اسلام و مسیحیت است. واضح است که مطالعه تطبیقی، روش بسیار مناسبی برای پی بردن به نقاط ضعف و قوت این دو دین و فهم عمیق تر آن دو است.

 

گفتنی است کتاب «باورهای بنیادین در اسلام و مسیحیت» اثر حسین نقوی، با قیمت 12000 تومان از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

 

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب میتوانند به نشانی www.poiict.ir مراجعه کنند./998/د102/ق
منبع: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

ارسال نظرات