۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۳۲۲۸۹۰

نقد و بررسی انجمن حجتیه در یک اثر

خبرگزاری رسا ـ کتاب «نقد و بررسی انجمن حجتیه» اثر آرش رجبی از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به چاپ رسید.
کتاب «نقد و بررسي انجمن حجتيه»

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «نقد و بررسی انجمن حجتیه» اثر آرش رجبی از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به چاپ رسید.

   

این پژوهش، نتیجه تلاش علمی محقق ارجمند جناب آقای آرش رجبی بوده که در مرکز پژوهش های جوان سامان یافته؛ و به تازگی راهی بازار شده است.

 

 این اثر از هفت فصل مختلف، به شرح زیر تشکیل شده است.

 

فصل اول: شخصیت شناسی رهبر معنوی و فکری انجمن حجتیه، فصل دوم: انگیزه ها و ریشه های پیدایش انجمن حجتیه، فصل سوم: اساسنامه و چارچوب تشکیلاتی انجمن حجتیه، فصل چهارم: فراز و فرود انجمن حجتیه، فصل پنجم: اندیشه ها و انگیزه های مثبت انجمن حجتیه، فصل ششم: آسیب شناسی فکری و عملی انجمن حجتیه و فصل هفتم: انجمن حجتیه، مهدویت و حکومت اسلامی.

 

 نویسنده در بخشی از کتاب خود چنین می نویسد:

 

انجمن خیریه حجتیه مهدویه، از جریان های فکری، سیاسی و از خرده فرهنگ های روزگار ماست که در پهنای نیم قرن گذشته تاریخ این مرز و بوم، همواره در هاله ای از ابهام فرو مانده است. برخی با نگاه غرض آلود، از انجمن حربه ای برای راندن رقیبان و پوشاندن فعالیت های خود ساخته اند. برخی دیگر با نگاهی به غایت خوش بینانه، انجمن را متدین ناب و طرفدار انقلاب دانسته و از کژ رفتاری های آن چشم پوشیده اند. این پژوهش سعی دارد با نگاهی واقع گرایانه و منصفانه به واکاوی اندیشه ها و نقد عملکرد انجمن حجتیه بپردازد.

 

 گفتنی است کتاب «نقد و بررسی انجمن حجتیه»  با قیمت 18000 تومان  از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

 

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب میتوانند به نشانی  www.poiict.irمراجعه کنند./998/د102/ق 

منبع: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

ارسال نظرات